دنیای‌اقتصاد- اهواز- محمد علاف‌پور: مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: توسعه این سازمان در بخش‌های مختلف عمرانی، اقتصادی و تجاری در دستور کار قرار گرفته است. محبت رییسی افزود: توسعه منطقه آزاد اروند به عنوان یکی از پتانسیل‌های اقتصادی کشور برای افزایش تولید ملی، افزایش صادرات و اشتغالزایی پایدار همواره مورد توجه مسوولان امر قرار داشته است.

رییسی با اشاره به جذب مالی بیش از ۵۷۸ میلیارد ریال اعتبار برای انجام طرح‌های عمرانی و زیربنایی در سال گذشته اظهار کرد: این مساله نشان از سرعت بالای انجام طرح‌ها در جهت تکمیل زیر‌ساخت‌های این منطقه دارد.

وی میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در سال۹۰ را بیش از یک‌هزار و ۳۲۹ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد از این سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های تولیدی و صنعتی صورت گرفته است. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه در هشت ماه امسال ۱۳۸ شرکت داخلی و خارجی در منطقه آزاد اروند به ثبت رسیده است، افزود: از تعداد شرکت‌ها، ۳۲ شرکت در بخش تجارت و بازرگانی، ۲۶ شرکت در بخش صنعتی و تولیدی و ۸۰ شرکت نیز در بخش خدماتی و عمرانی هستند. رییسی اظهار کرد: با افزوده شدن این تعداد شرکت به لیست شرکت‌های ثبت نامی در منطقه آزاد اروند تعداد آنها به یک هزار و ۶۸۰ شرکت رسید. وی همچنین با اشاره به صادرات بیش از ۷۵۰ هزار تن انواع کالا در سال گذشته از طریق منطقه آزاد اروند تصریح کرد: این کالاها ارزشی معادل ۵۱۲ میلیون دلار داشته‌اند که نشان‌دهنده بیشترین حجم صادرات در بین تمامی مناطق آزاد کشور است.