دنیای اقتصاد - بیرجند- محمد قربانی: مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: هم‌اکنون گازرسانی به ۳۲ روستای خراسان جنوبی در دست اقدام است.مهندس حسن افتخاری با اشاره به در دست اقدام بودن عملیات گازرسانی به ۳۲ روستای استان اظهار کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها جمعیت روستایی بهره‌مند از نعمت گاز در استان به ۲۵ درصد می‌رسد.وی با بیان اینکه ۲۹ طرح از این طرح‌های در دست اقدام در قالب پروژه‌های مهر ماندگار به استان ابلاغ شده است، ادامه داد: برای گازرسانی به این روستاها ۱۷۷ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به مهم‌ترین طرح‌های گازرسانی خراسان جنوبی اضافه کرد: گازرسانی به شهر ارسک نیز جزو پروژه‌های مهر ماندگار استان محسوب می‌شود که هم‌اکنون عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

گازرسانی به شهر ارسکبا ۵ میلیارد ریال

افتخاری افزود: حجم عملیات مورد نیاز برای گازرسانی به شهر ارسک شامل اجرای ۳۷ کیلومتر شبکه تغذیه، ۲۸ کیلومتر شبکه توزیع، نصب یک دستگاه تقلیل فشار به ظرفیت ۵ هزار متر مکعب در ساعت، نصب دو ایستگاه حفاظت کاتدیک و ۹۵۰ انشعاب است.

وی تصریح کرد: طرح گازرسانی به شهر ارسک با اعتبار ۵ میلیارد ریال از محل منابع داخلی وزارت نفت اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: امید است تا پایان سال جاری با بهره‌برداری از این طرح یک‌هزار و ۲۶۰ خانوار شهر ارسک از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.

افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: مصرف گاز طبیعی در خراسان جنوبی از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

افتخاری اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون مصرف گاز طبیعی مشترکان خراسان جنوبی ۹۴۳ میلیون مترمکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: بخشی از افزایش مصرف گاز مربوط به افزایش ۱۷ درصدی مشترکان گاز طبیعی نسبت به سال گذشته بوده است.

افتخاری با بیان اینکه بیشترین مصرف گاز استان مربوط به بخش نیروگاهی بوده است، افزود: بیش از ۷۰ درصد مصرف گاز در سال جاری در بخش نیروگاهی خراسان جنوبی مصرف شده است.وی در ادامه افزود: برخورداری از نعمت خدادادی گاز سبب شده تا مردم نسبت به گذشته‌ها در فصول سرد کمتر با مشکل تامین سوخت و گرما مواجه شوند.

وی مشترکان گاز در خراسان جنوبی را در دو بخش شهری و روستایی دانست و افزود: مشترکان گاز در بخش شهری ۱۰۰ هزار و ۴۰۴ مشترک و در بخش روستایی ۱۳ هزار و ۳۱۱ مشترک هستند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیشترین مشترکان بخش شهری را در مصارف خانگی داریم، تصریح کرد: در بخش خانگی ۹۶ هزار و ۱۷۹ مصرف‌کننده، در بخش تجاری ۴ هزار و ۱۲۵ مصرف‌کننده و در بخش صنعت ۱۰۰ مشترک از گاز طبیعی در این استان بهره‌مند می‌شوند.

افتخاری با بیان اینکه در بین مشترکان روستایی استان نیز بیشترین مصرف‌کننده‌ها را در مصارف خانگی داریم، ادامه داد: ۱۳ هزار و ۶۸ مصرف‌کننده خانگی، ۲۳۵ مصرف‌کننده تجاری و هشت مصرف‌کننده صنعتی از این نعمت خدادادی در روستاهای خراسان جنوبی بهره‌مند شده‌اند.