دنیای اقتصاد - اردبیل - مهدی حسین‌نژاد: نایب رییس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: بیش از ۶۶۰ طرح در برنامه پنج ساله توسعه شهری اردبیل از سوی مشاور ارائه شده که این برنامه‌ها با اولویت یک تا پنج مشخص شده است. جواد زنجانی اظهار کرد: شورای سوم هیچ وقت در مورد مسائل اساسی همشهریان و هموطنان بی‌تفاوت نبوده و به همین دلیل برنامه پنج ساله خود را با دید جامع اجرایی و عملیاتی که انتظار به حق مردم و دلسوزان این شهر بود، تدوین کرده تا خدمات در حوزه‌های مختلف اداری،‌ اجرایی، عمرانی، فرهنگی و کارهای زیر‌بنایی به صورت مشخص و با راهبرد معین پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ در این طرح عظیم مطالعاتی موضوعات شهری همچون بهبود عبور و مرور،‌ وضعیت محیط شهری، خدمات شهری، زیباسازی شهر و ده‌ها موضوع دیگر مورد مطالعه و توجه قرار گرفته و شهرداری در افق و دور‌نمای ۲۰ ساله و در قالب چهار برنامه پنج ساله سعی می‌کند با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان و متخصصان امور شهری برنامه‌های تدوین شده را اجرایی کند.

نایب رییس شورای شهر اردبیل یادآور شد:‌ این برنامه‌ریزی در قالب کمیسیون‌های متعدد و تخصصی شورای شهر با حضور مشاوران و کارشناسان خبره و زبده، معاونان شهرداری و کمیسیون‌های مختلف شورای شهر مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در قالب ده‌ها هزار سند معتبر به مرحله نگارش و تدوین در‌آمده است.

زنجانی گفت:‌ در این برنامه از اوضاع و احوال در‌آمدی گرفته تا ساخت و سازهای شهری و امکانات موجود و همچنین وضعیت خدمات شهری مورد توجه و دقت قرار گرفته و سعی شده است اردبیل با کلانشهرهای مختلف دیگر مورد مقایسه و بحث و بررسی قرار گیرد.

این مسوول‌ عنوان کرد: این برنامه هم در پنج دفترچه ۵۰۰ برگی به عنوان سند معتبر تدوین شده و هم در سایت شهرداری برای استفاده عموم قرار گرفته است.

نایب رییس شورای شهر اردبیل ابراز کرد:‌ شورای سوم بیش از یک ماه در کمیسیون‌ها و کمیته‌های تخصصی و با بهره‌گیری از نظرات مشاوران و کارشناسان طرح این سند جامع را مورد بحث و بررسی قرار داد و در نهایت با اکثریت آرا کلیات آن را تصویب کرد و برای اجرای سالانه بر اساس اولویت‌ها به شهرداری فرستاد. زنجانی افزود: برای ترفیع خدمات شهری، اداری، فنی، راهکارهای افزایش در‌آمدی و همچنین ارائه خدمات مطلوب در قالب ۶۶۰ طرح، پروژه‌ها و طرح‌های مختلفی با پنج اولویت در قالب پنج برنامه سالانه پیش‌بینی شده که انتظار می‌رود راهبرد مناسب در این زمینه در نظر گرفته شود. وی تصریح کرد:‌ البته در جلسه‌ای که با حضور معاون برنامه‌ریزی شهرداری داشتیم، برخی اولویت‌ها را تغییر دادیم؛ چرا که به نظر می‌رسد شهرداری در برنامه سالانه خود باید واقع‌بینانه این طرح‌ها را در نظر بگیرد تا شکل اجرایی داشته باشد.

نایب رییس شورای شهر اردبیل در پایان اذعان کرد: ساخت ورزشگاه ۵ هزار نفری، مشارکت در احیای حمام کهنه جلایی، اجرای طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک با راه‌اندازی مونوریل و متروی شهری، انتقال بازار بزرگ آهن‌فروشان، ساخت ترمینال بزرگ شهری و همچنین احداث پارک بانوان جدید در نقطه مناسب شهری از جمله پیشنهاد‌های شهرداری در سند توسعه پنج ساله بوده که ما اولویت‌های آنها را تعیین کردیم تا این طرح‌ها شکل عملیاتی به خود بگیرد.