دنیای اقتصاد - بندرعباس: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از آماده شدن ۳ پایه اصلی پل خلیج فارس تا ۶ ماه آینده خبر داد. مهندس اسفندیار حیدری پور با اعلام این مطلب اظهار کرد: ساخت یک پایه پل از اوایل دی ماه جاری در حوضچه خشک اول آغاز شده که تا شش ماه آینده ۳ پایه از ۶ پایه پل آماده شده و پس از اتمام ساخت، مراحل شناورسازی، حمل اصلی و مغروق‌سازی برای نصب پایه‌ها در محل پل انجام خواهد شد.

مدیر عامل منطقه آزاد قشم، طول پل خلیج فارس را روی دریا و خشکی مجموعا ۴ هزار و ۱۳۰ متر عنوان کرد و افزود : طول پل در محدوده خشکی به سمت لافت ۷۹۰ متر و در محدوده خشکی به طرف پهل حدود ۸۴۰ متر است و ۲ هزار و۵۰۰ متر نیز طول پل روی دریا است.

براساس این گزارش، پروژه عظیم و ملی پل خلیج فارس با ۱۵ درصد سهم مشارکت دولت و۸۵ درصد پیمانکار طرح از طریق فاینانس مجموعا با اعتباری حدود ۶۵۰ میلیون یورو، بین بندر پهل در سرزمین اصلی و منطقه لافت در جزیره قشم اجرا خواهد شد. سازه این پل از نوع کابلی با سیستم ترکه ای با ۶ پایه اصلی می‌باشد که امکان عبور قطار و وسایط نقلیه از طریق یک خط‌آهن، چهار باند اتومبیل (رفت و برگشت) از روی آن و عبور کشتی از زیر آن را فراهم خواهد کرد.