ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: کلنگ ساخت یک‌هزار واحد مسکونی با حضور مسوولان کشوری، استانی و محلی امروز در استان مازندران به زمین زده می‌شود. سید مجید هاشمی، مدیرکل بنیاد مسکن استان مازندران با اعلام این خبر افزود: این طرح‌ها با اعتبار اولیه ۲۸میلیارد تومان در مناطق مختلف استان به اجرا در خواهد آمد.

وی افزود: ساخت سه‌هزار و ۵۰۰ واحد نیز در بخش مسکن شهری در برنامه است که عملیات اجرایی یک‌هزار و ۱۰۰ واحد آن آغاز شده و برای تمام واحدها نیز زمین و پروانه ساخت تهیه شده است.هاشمی وام تسهیلات اختصاص یافته به هر واحد را ۱۰میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در سال‌جاری این میزان به ۱۴میلیون تومان افزایش یافته است.وی گفت: سهم استان مازندران از ساخت ۵/۱میلیون واحد مسکونی برای محرومان کشور، ۵۳هزار و ۷۰۰ واحد است.وی درباره پیشرفت طرح مسکن ۴۰۰ واحدی که در سفر هیات دولت به مازندران مصوب شده بود نیز گفت: ۵۰درصد این طرح از محل کمک‌های غیر دولتی و ۵۰درصد از طریق بنیاد مسکن تحقق خواهد یافت. به گفته وی در بخش ساخت مسکن روستایی سهم استان ۲۰هزار واحد بوده است که علاوه بر آن یک‌هزار و ۷۰۰ واحد هم که نیاز به تکمیل دارند، در برنامه کاری بنیاد قرار گرفته و از تسهیلات تکمیلی روستایی برخوردار خواهند شد.وی بنیاد مسکن را به عنوان کارآفرین بزرگ استان در سال ۸۵ دانست و گفت: این مرکز در سال گذشته بیش از ۱۵۰میلیارد تومان گردش مالی داشت.

براساس این گزارش، طرح ۲۰۰ واحدی ماهفرو جک‌سازی، طرح ۶۶ واحدی محرومان بابل، طرح ۷۲ واحدی امیرکلا، طرح ۱۴۴ واحدی بابل، طرح ۱۶۰ واحدی امیرکلا، طرح ۲۴ واحدی محرومان بابلسر، طرح ۴۵ واحدی بابلسر و طرح ۴۰۰ واحدی مصوب سفر ریاست جمهوری در فریدون کنار از جمله طرح‌هایی هستند که عملیات اجرایی آنها امروز آغاز می‌شود.