ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیرکل بازرسی استان مازندران از بازگرداندن ۱۰میلیارد ریال اعتبار وجوه دولتی به خزانه دولت در شش ماه ابتدای سال‌جاری خبر داد. حجت‌الاسلام محمود امام قلی‌پور با بیان مطلب فوق افزود: وجوه برگردانده شده به خزانه دولت، مطالبات بخش‌خصوصی و حقوق دستگاه‌های اجرایی بوده است.

وی با اشاره به ماموریت‌های این اداره کل، آسیب‌شناسی مشکلات مردم در دستگاه‌های دولتی، فساد اخلاقی کارکنان، فرار از مالیات و اختلاس بانک‌ها را از جمله وظایف بازرسی استان مازندران دانست و گفت: در سال‌جاری از هشت‌هزار هکتار از زمین‌های منابع طبیعی استان رفع تصرف شده است.

امام قلی‌پور همچنین گفت: در ۶ماه گذشته ۲۷۸مناقصه و مزایده دولتی مورد ارزیابی قرار گرفت که در این بررسی، ۵۸مورد که طبق قوانین و آیین‌نامه مربوط نبود، باطل شد و در بعضی موارد نیز تجدید مناقصه شد.

وی افزود: همچنین در بررسی طرح‌های عمرانی یکی از شهرداری‌ها متوجه سوءاستفاده شدیم که قرارداد لغو شد و بیش از دومیلیارد و ۸۰۰میلیون ریال از وجوهی که غیرقانونی پرداخت شده بود، بازگشت داده شد.

مدیر کل بازرسی استان مازندران در رابطه با بررسی اختلاس ۲۰میلیارد تومانی در شعبه مرکزی بانک تجارت ساری در مدت نه سال نیز گفت: دستگاه بازرسی اداره کل گزارش‌های لازم را در این زمینه تهیه و به مبادی ذی‌ربط ارجاع کرد که در این راستا، میزانی از این اختلاس بازگشت داده شد و در حال حاضر پرونده در دادگستری کل کشور در حال رسیدگی است.

وی در ادامه گفت: بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که در ۶ماه ابتدای سال‌جاری میزان شکایت‌های مردمی از مدیران دستگاه‌های دولتی در مقایسه با سال گذشته بیش از ۳۶درصد کاهش یافته است که این نشان‌دهنده احساس مسوولیت و ایفای نقش مدیران جامعه است.