همدان - خبرنگار دنیای اقتصاد: شرکت مخابرات استان همدان سال گذشته بیش از ۱۱میلیارد ریال در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرد. نظری پویا، مدیرعامل این شرکت با بیان این مطلب درباره چگونگی دستیابی به این میزان صرفه‌جویی گفت: با ایجاد فضای رقابتی و حمایت از بخش‌خصوصی، به همراه برون‌سپاری فعالیت‌های پشتیبانی، نقلیه و همچنین استقرار مدیریت هزینه‌ها در بخش‌هایی چون خدمات قراردادی، راه‌اندازی سیستم کنترل هوشمند موتورخانه و صرفه‌جویی در گاز مصرفی و قطعات یدکی و تعمیرات موتورخانه و تاسیسات، این موفقیت حاصل شد.

وی افزود: با فعال‌سازی کمیته پذیرش و بررسی یک هزار و ۱۵۳پیشنهاد رسیده و بررسی پیشنهادهای تصویب شده، معادل ۱۳میلیارد ریال نیز از این محل صرفه‌جویی، عاید شرکت مخابرات شد.

نظری پویا با اشاره به عملکرد موفق در هزینه‌های سرمایه‌ای این شرکت افزود: با توسعه و به‌کارگیری فناوری‌های جدید WLL-GSM و کافوهای نوری در واگذاری تلفن و حذف هزینه‌های حفاری و کابل‌کشی این شرکت به اهداف تعیین‌شده خود در این زمینه دست یافت.

وی استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف و بانک‌های خازنی در مراکز پرظرفیت و کم‌ظرفیت و کاهش دیماند و در نتیجه صرفه‌جویی در برق را در دستیابی به این هدف موثر دانست.