200 روستای استان مرکزی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند

اراک - خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی از تحت پوشش قرار گرفتن ۲۰۰ روستای استان مرکزی از نعمت گاز طبیعی خبر داد. بشیری با اشاره به این که عملیات گازرسانی به ۸۲ روستای دیگر نیز به سرعت در حال انجام است، گفت: تا پایان سال جاری ۳۰ روستای دیگر نیز از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

وی جمعیت بهره‌مند از گاز طبیعی را در استان شامل ۳۰۰هزار خانوار عنوان کرد و گفت: به تعبیر دیگر ۹۹درصد ساکنان شهری و ۴۰درصد ساکنان روستایی استان مرکزی از گاز طبیعی بهره‌مند هستند که در اجرای عملیات گازرسانی در مقایسه با برنامه‌ مصوب این شرکت در بخش شبکه ۱۰۵درصد فراتر از برنامه اجرایی عمل کرده است و در بخش نصب انشعاب نیز ۱۰۰درصد برنامه مصوب در این مدت اجرا شده است.

بشیری میزان مصرف گاز طبیعی در استان را از ابتدای سال جاری تاکنون ۲میلیارد و ۵۰۰میلیون متر مکعب عنوان کرد.

وی از پیشرفت ۳۰درصدی عملیات اجرایی خط انتقال گاز شهر هندودر که از مناطق بسیار سرد استان است، خبر داد و گفت: این طرح از اوایل اردیبهشت ماه سال جاری عملیاتی شده و با پایان عملیات مسیر سازی حفاری کانال و لوله گذاری در حال انجام است.

وی با اشاره به کوهستانی بودن مسیر خط انتقال به هندودر گفت: مسیر اجرایی خط انتقال به این منطقه بسیار سخت و سنگلاخی است که به منظور سرعت بخشیدن به عملیات حفر، از دستگاه‌های مجهز سنگ شکن استفاده شده است.

بشیری اظهار امیدواری کرد این طرح در مدت زمان ۷۰۰ روز پیش‌بینی شده تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

وی همچنین از اتمام عملیات گازرسانی و بهره‌برداری از گاز طبیعی در دو روستای ده نمک و سهل‌آباد در شهرستان اراک خبر داد و گفت: از اول آذر ماه ۷۰۰ خانوار مسکن این روستا نیز از گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.