شیراز- خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیر کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان فارس از جذب ۳۰۳میلیارد تومان اعتبار برای اجرای چهارهزار و ۷۵۲طرح راهسازی خبر داد. احمد خواست‌خدایی، با اعلام این خبر با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های جاری در مجموعه‌های راه و ترابری استان فارس و لارستان، شناسایی نقاط پرحادثه است، گفت: امسال بیش از ۷۰ نقطه به صورت ضربتی رفع نقص می‌شود.

وی افزود: به منظور استفاده از طرح ITS در محورهای استان برای نظارت بر امور حمل‌ونقل، در سال جاری ۱۲۰میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است و قرارداد اجرای طرح استفاده از آی‌تی‌اس در سه محور شیراز- اصفهان، شیراز- قائمیه و شیراز- داراب منعقد شده است که تا پایان سال به اجرا درمی‌آید. مدیر کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان فارس تصریح کرد: با نظارت پلیس و هماهنگی راه و ترابری، هلال احمر و اورژانس، تعداد کشته‌ها در راه‌های استان نسبت به سال گذشته ۲۰درصد کاهش یافته است.

وی عملکرد پلیس راه در استفاده از دوربین‌های سرعت‌سنج کنترل ناوگان در جاده را بیش از ۲۵هزار مورد کنترل سرعت اعلام کرد و گفت: این در حالی است که سال گذشته ۱۳هزار مورد کنترل صورت گرفته بود.