شیراز- خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیر کل راه و ترابری استان فارس گفت: اغلب راه‌های استان فارس منطبق با معیارهای استاندارد است. حیدر نوروزی افزود: وقتی یک محور برای سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت ساخته شده و ظرفیت سرعت بیش از این را ندارد، قطعا اگر با سرعت ۱۲۰ کیلومتر روی آن رانندگی شود، حادثه می‌آفریند.

وی اظهار کرد: علاوه بر میزان سرعت، تعداد وسایل نقلیه نیز مهم است، اغلب محورهای استان فارس بیش از ظرفیتی که برایش تعریف شده است، خدمات می‌دهند و رانندگی روی محورها بالا است.

مدیر کل راه و ترابری استان فارس بیان کرد: در عین حال بر اثر همدلی و هماهنگی بین دستگاه‌های مسوول، پلیس راه، سازمان حمل‌ونقل و اداره کل راه، تلفات رانندگی در فارس کاهش چشمگیر داشته و در هفت ماه ‌امسال ۲۳۰ نفر نسبت به مدت مشابه پارسال کمتر تلفات جاده‌ای داشته‌ایم.

نوروزی با بیان اینکه خط کشی و نصب علائم تاثیربسزایی در کاهش تلفات دارد، گفت: ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های فارس خط کشی شده و از علائم راهنمایی جاده‌ای بهره‌مند شده است.

وی اضافه کرد: تعمیرات پل‌ها، نصب گارد ریل، ایمن‌سازی مسیرهای عبور، ساماندهی محورهای منتهی به کلان شهر شیراز، توسعه راه‌های روستایی و احداث بزرگراه از جمله مهمترین فعالیت‌هایی است که برای توسعه راه‌های فارس انجام شده است.