گروه استان‌ها - شرکت آب و فاضلاب استان به منظور اجرای وظایف خود در بخش فاضلاب در مناطقی که شبکه فاضلاب آماده بهره‌برداری است، انشعاب فاضلاب را با شرایط و تسهیلات ویژه واگذار می‌کند. به گزارش روابط عمومی این شرکت معاون درآمد و امور مشترکان شرکت آب و فاضلاب قم در این باره گفت: در این طرح با استفاده از پیمانکار و با مراجعه به درب منازل مشترکان از آنها برای خرید تمام اقساطی انشعاب فاضلاب دعوت به عمل می‌آید.

نظام دوست ادامه داد: شرایط اقساطی این طرح به صورت ۳ و ۷ ساله با انتخاب مشترک است که طرح ۳ ساله بدون کارمزد و طرح ۷ ساله با کارمزد تعیین شده از سوی شورای پول و اعتبار است.وی با اشاره به هزینه‌های بسیار سنگین اجرای شبکه‌های فاضلاب گفت: قطعا اگر همراهی عمومی وجود نداشته باشد شرکت آب و فاضلاب قادر به انجام وظایف خود در توسعه شبکه فاضلاب نخواهد بود.

نظام دوست با بیان این که طرح دعوت از مشترکان برای خرید انشعاب فاضلاب طی چند مرحله صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در مرحله اول این طرح، با مراجعه پیمانکار به درب منازل مشترکان بروشور اطلاع‌رسانی و فرم ثبت‌نام تحویل می‌شود، در مرحله دوم نیز پیمانکار برای دریافت فرم اولیه ثبت‌نام مراجعه می‌کند.