ساری- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: در برنامه چهارم جایگاه مناسبی برای استان مازندران با تمام قابلیت‌ها و توانمندی‌های فراوانش دیده نشده است. ولی‌ا... فرزانه، معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران در نشست تبیین سیاست‌های پرداخت تسهیلات از محل بنگاه‌های اقتصادی زودبازده، کارآفرین و ارزیابی عملکرد شهرستان‌های استان با بیان مطلب فوق با بیان اینکه در برنامه چهارم جایگاه استان ارتقا نیافته است، اظهار امیدواری کرد: در برنامه پنجم با مشارکت فعال در رسیدن به جایگاه مناسبی که استان در خور و شایسته آن است، تلاش کنیم.

وی افزود: استان مازندران با قابلیت‌های فراوان در عرصه‌های مختلف، محرومیت‌های زیادی دارد و چون سیاست اصلی و راهبردی دولت و مسوولان استان، حل معیشت مردم و تاکید بر سیاست‌های توسعه‌ای استان است، پس محرومیت‌زدایی وظیفه مهم مسوولان و دیگر ارکان‌ استان است و باید برای رسیدن به توسعه و رشد ۵/۸درصدی بسترهای لازم فراهم شود.

اسماعیلی، مدیرکل دفتر هماهنگی اموراقتصادی استانداری نیز در این نشست، اشتغال پایدار را مهم‌ترین هدف بنگاه‌های اقتصادی زودبازده بیان کرد و افزود: توانایی جذب سرمایه‌های محدود و پراکنده جامعه، ایجاد زمینه‌های مشارکت بخش‌خصوصی، سهم موثر در محرومیت‌زدایی، ارزش‌آفرینی و تاثیر در رشد صنعتی، از ویژگی‌های مثبت بنگاه‌های اقتصادی زودبازده است. وی یادآور شد: تعیین کارگروه فرعی اشتغال و گروه منتخب در شهرستان‌ها لازم و ضروری است و باید با هماهنگی اداره‌های کار و امور اجتماعی شهرستان‌ها، فرمانداری‌ها و دیگر دست‌اندکاران اجرایی شود.