ساری-خبرنگار دنیای اقتصاد: همزمان با گرامیداشت بیست و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دومین سال فعالیت دولت نهم کارنامه عملکرد ۲ساله سازمان آموزش و پرورش مازندران تشریح شد. عبدالوحید فیاض، رییس سازمان آموزش و پرورش مازندران با گرامیداشت ایام‌اله دهه فجر، مهمترین دستاورد دولت نهم در عرصه تعلیم و تربیت را اعتلای نقش و جایگاه فرهنگیان دانست و افزود: در طول ۲سال گذشته با‌ وجود برخی تنگناها و مشکلات اقتصادی ۱۵۰میلیارد تومان از مطالبات معوقه فرهنگیان مازندرانی که در طول سال‌های گذشته انباشته شده بود، پرداخت شد.

وی اضافه کرد: با اجرای تدابیر اصولی برای اولین‌بار در سال ۸۵، فرهنگیانی که به کسوت بازنشستگی نائل آمده‌اند به یکباره تمامی پاداش مربوطه را دریافت کرده‌اند که این امر تاکنون سابقه نداشت.

فیاض، توزیع افزون بر ۱۳میلیارد تومان سرانه دانش‌آموزی در مدارس، تخصیص یک میلیارد و ۴۰۰میلیارد تومان بابت سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان در مناطق محروم و اختصاص حدود ۴میلیارد تومان اعتبار برای تعمیر و بازسازی مدارس را از اهم اقدامات و عملکرد دستگاه متبوع برشمرد و افزود: در طول ۲سال گذشته بیش از ۹۱پروژه آموزشی با اعتبار ۸۱۳میلیارد ریال در سطح استان مازندران افتتاح شد.