مازندران مجهز به بیمارستان صحرایی شد

طرح راهنمایی مسافران نوروزی در مازندران از ۲۸ اسفند تا ۱۴ فروردین ماه سال آینده در راه‌های این استان اجرا می‌شود. ساری- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: استان مازندران به عنوان سومین استان کشور مجهز به بیمارستان ۳۳ تختخوابی صحرایی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مازندران با اعلام خبر فوق افزود: این بیمارستان که مجهز به بخش‌های سی‌تی‌اسکن،ایزوله، جراحی، رادیولوژی و... است در مواقع بحرانی در مکان‌های مورد نیاز مستقر خواهد شد.

فردین خنجری کلنگ‌زنی پایگاه امداد هوایی را دومین اقدام جمعیت هلال‌احمر مازندران اعلام کرد و افزود: قبل از پایان سال جاری ساخت پایگاه امداد هوایی در خزرآباد ساری، جنب پلاژ وزارت امور خارجه نیز با ۴ پست هدیث و یک آشیانه، انبار امدادی و چند سوئیت برای استقرارخلبانان آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتبار ۲۰‌میلیارد ریالی این طرح از طریق اعتبارات استانی و توسط استاندار تامین و تضمین شده است، اظهار امیدواری کرد، این طرح تا پایان نیمه اول سال ۸۷ به بهربرداری برسد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مازندران در ادامه از شروع طرح امداد و نجات نوروزی این جمعیت در استان خبر داد و گفت: این طرح تا روز ۱۶ فروردین ماه سال آتی ادامه می‌یابد.

وی اظهار کرد: طرح راهنمایی مسافران نوروزی نیز از سوی این جمعیت از ۲۸ اسفند تا روز ۱۴ فروردین ماه سال آینده در این استان اجرا می‌شود. خنجری افزود: این طرح توسط جوانان در ۳۲ پست اجرا خواهد شد.

وی میزان اعتبار اجرای این طرح را ۴۰۰میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در پست‌های فوق ۶۰هزار بروشور مربوط به سازمان‌ها، پست‌های امدادی و راهنمای مسافران نوروزی توزیع خواهد شد.

خنجری با بیان اینکه در بخش پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای ۱۰ پایگاه ثابت در طول سال در محورهای ترانزیتی استان فعالیت می‌کنند، افزود: ۲۰ پایگاه جدید نیز برای رفاه حال مسافران با همکاری ۲۲ پزشک، ۹۰ امدادگر، ۶۵ نفر از نیروهای کادری،۳۰ دستگاه آمبولانس و۱۰ دستگاه خودرو امداد و نجات در راه‌ها و نقاط حساس استان مستقر خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران ادامه داد: در هر پا یگاه و پست امدادی یک پزشک، دو امدادگر و دو نیروی کادری فعالیت خواهند کرد. وی با بیان اینکه در این بخش اعتبار اجرای طرح ۱۱۰میلیون تومان برآورد شده است، کل هزینه اجرای طرح نوروز ۸۷ توسط هلال‌احمر استان را ۱۵۰میلیون تومان برآورد کرد.

وی پی‌گیری راه‌اندازی پایگاه امداد هوایی و تکمیل بخش‌های مختلف و تامین اعتبار مورد نیاز طرح برای به بهره‌برداری رساندن آن در نیمه نخست سال ۸۷، پی‌گیری و تکمیل پایگاه امداد دریایی و جاده‌ای رامسر که مرکز آموزش‌های آبی جمعیت هلال‌احمر خواهد بود را از برنامه‌های این جمعیت در سال آینده اعلام کرد.