ساری - خبرنگاردنیای اقتصاد‌: معاون برنامه‌ریزی‌، اقتصادی و حمل و نقل وزارت راه و ترابری در ساری از تسریع در پیشرفت طرح‌های مصوبات سفر استانی هیات دولت در بخش راه و ترابری استان مازندران خبر داد.

مجید اسعدی در حاشیه بازدید از طرح‌های راهسازی شهرستان ساری و روند اجرایی ساخت کمربندی شمالی شهرستان ساری و بزرگراه جواد الائمه (ع) این شهرستان افزود‌: به دلیل طولانی شدن زمان بهره برداری طرح و سال ساخت آن بنا شد این طرح را به دو قسمت تقسیم کرده تا بتوانیم با نظارت بیشتر زمان بهره برداری قطعه اول طرح را تا پایان مهر ماه سال جاری به اتمام برسانیم. معاونت

برنامه ریزی‌، اقتصادی و حمل و نقل وزارت راه و ترابری در ادامه نیز در خصوص احداث بزرگراه جواد الائمه (ع) خاطر نشان ساخت‌: این طرح جزء طرح‌های ملی و اولویت دار به حساب آمده که با برنامه ریزی‌های انجام شده امیدواریم این طرح با تامین اعتبار لازم تا پایان سال مالی ۱۳۸۸ به اتمام برسد.

وی در ادامه از طرح‌های راهسازی محورهای ساری _ تاکام و ساری _ گهرباران به عنوان طرح‌های مصوب سفر دوم ریاست جمهوری نام برد و اظهار امیدواری کرد‌: با پیگیری و برنامه‌ریزی به عمل آمده شاهد پیشرفت قابل توجه در عملیات اجرایی این طرح‌ها در پایان سال مالی ۱۳۸۸ باشیم.

اسعدی در ادامه تصریح کرد‌: ساخت راه ارتباطی استان مازندران به استان قزوین از طریق محور سه هزار تنکابن به الموت قزوین به طول ۶۱ کیلومتر یکی دیگر از طرح‌های راهسازی این استان است که از سه محل تامین اعتبار شده است و با تامین اعتبار کافی و لازم این طرح تا پایان سال مالی ۱۳۸۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه افزود‌: در حال حاضر محور فوق به صورت مشخصات یک راه روستایی بوده که می‌توان از آن به عنوان یک راه روستایی و گردشگری استفاده کرد.

بر اساس این گزارش‌، اداره کل راه و ترابری استان مازندران حفظ و نگهداری از ۹۸۰۴ کیلومتر راه اصلی‌، فرعی و روستایی را در استان‌، تحت پوشش خود دارد.