خرم‌آباد - خبرنگار دنیای اقتصاد‌: رییس شرکت آب و فاضلاب استان لرستان از دردست اجرا بودن ۱۶۵ طرح فاضلاب شهری‌، بهسازی شبکه آب و تصفیه‌خانه در شهرستان‌های این استان خبر داد.

ایرج دالوند با بیان این مطلب اعتبار اجرای این طرح‌ها را ۳۲‌میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تا پایان سال جاری تعدادی از این طرح‌ها به بهره‌برداری می‌رسند.

وی در عین حال با تاکید بر اینکه به دلیل کمبود اعتبارات برای طرح‌ها در اجرای زمان‌بندی‌های معین شده عقب هستیم‌، افزود: انجام طرح‌های فاضلاب این شرکت در استان لرستان نیاز به ۲۰۰‌میلیارد تومان اعتبار دارد.

دالوند تصفیه‌خانه آب آشامیدنی شهرستان خرم‌آباد را از جمله مهم‌ترین این طرح‌ها عنوان کرد و گفت‌: این طرح با پیشرفت ۹۵‌درصد درحال اجراست و در سال جاری بهره‌برداری می‌شود.

وی گفت‌: این تصفیه‌خانه که با دو مخزن در حال تکمیل است‌، می‌تواند به ۲۵۰‌هزار نفر جمعیت خرم‌آباد آب‌رسانی کند.

وی با اعلام این مطلب که در سال گذشته برای جبران کمبود آب در شهرستان‌های خرم‌آباد و کوهدشت ۱۳ حلقه چاه حفر کرده‌ایم، افزود: این تعداد حلقه چاه آماده بهره‌برداری هستند .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان در ادامه گفت: در سال جاری به‌رغم کاهش نزول برف در ارتفاعات استان، اما در هیچ کدام از شهرستان‌های استان کمبود و قطع آب نخواهیم داشت.

دالوند تعداد انشعابات شرکت آب و فاضلاب شهرهای استان را ۲۳۰هزار انشعاب دانست و گفت‌: ۸هزار انشعاب غیر مجاز نیز در شهرهای استان داریم.

وی مصرف سرانه آب در جهان را ۱۵۰لیتر برای هر نفر عنوان کرد و گفت‌: این رقم در استان لرستان حدود ۲۰۰ لیتر است که باید کاهش یابد.