دهلران - خبرنگاردنیای اقتصاد‌: پدیده گرد و غبار در ۷۲ ساعت گذشته زندگی مردم استان ایلام را مختل کرد، این آلودگی در شهرستانی مرزی و گرمسیری مثل دهلران بیشتر از شهرستان‌های دیگر بود، به طوری که میزان دید در این شهرستان کمتر از ۳۰۰ متر گزارش شده است و تمام مغازه‌های سطح شهر دهلران را به تعطیلی اجباری کشاند‌.

نعمت ا... صفری‌، فرمانداران دهلران در گفت و گویی با خبرنگار ما در این باره گفت: به دلیل وضعیت بحرانی گرد و خاک تمامی ادارات شهرستان به دلیل حفظ سلامت مردم تعطیل شده‌اند.وی در پاسخ به‌این پرسش که اگر در روزهای آینده نیز وضع به همین منوال باشد تعطیلی ادارات ادامه دارد یا نه‌، گفت: در این صورت ستاد حوادث غیر مترقبه باید تصمیم بگیرد.

علی عزتی‌، نماینده حوزه جنوبی نیز در گفت و گویی با خبرنگار ما در این باره گفت: از سال گذشته مکاتبات بسیاری با متولیان این امر از جمله وزارت امور خارجه و سازمان محیط زیست شده است؛ اما تا به امروز هیچ نتیجه‌ای در این خصوص نگرفته‌ایم.وی با بیان اینکه این امر با تذکر کتبی و سوال از وزیر در دستور کار نمایندگان این استان‌ها قرار گرفت که نمایندگان از جواب وزیر قانع نشدند، افزود: به زودی برای حل مشکل سوال به صحن علنی مجلس خواهد رفت‌.

بر اساس این گزارش موج جدید گرد و غبار در روزهای اخیر بسیاری از استان‌های غربی کشور از جمله ایلام‌، کردستان‌، کرمانشاه‌، همدان‌، کهکیلویه و بویر احمد و دیگر استان‌ها را فراگرفته و زندگی عادی مردم را با اختلال مواجه کرده است.