اهواز - خبرنگاردنیای اقتصاد: عملیات تکمیلی تصفیه‌خانه آب شهرستان آغاجاری اواخر مرداد ماه به بهره‌برداری می‌رسد. مجری طرح‌های آبرسانی به شهرهای جنوب شرق استان با بیان این که برای تکمیل این طرح ۲‌میلیارد ریال اعتبار نیاز است، افزود: نیاز آبی شهرستان آغاجاری ۴۵۰۰ مترمکعب با سرانه ۳۵۰ لیتر در شبانه روز است و سازمان آب و برق خوزستان هم اکنون ۷۹۲۰ مترمکعب آب شرب بهداشتی این شهرستان را تامین می‌کند. این درحالی است که بخش عمده ای از این آب تحویلی، به علت فرسودگی شبکه توزیع آب و فاضلاب استان به هدر می‌رود. عبداله سردسته همچنین با اشاره به این که «اجرای ایستگاه پمپاژ و خط انتقال با توجه به افزایش نیاز آبی آینده این شهرستان انجام شده است»، توضیح داد: بازسازی تصفیه‌خانه آب آغاجاری و اجرای ۸۵۰۰ متر خط لوله فولادی ۱۶ اینچ به صورت زیرزمینی در سال گذشته، رفع آلودگی و داغی آب و افزایش انتقال تا ۱۰‌هزار مترمکعب در شبانه روز را به همراه داشته است.

مجری طرح‌های آبرسانی به شهرهای جنوب شرق استان خوزستان در ادامه تصریح کرد: مخزن پمپاژ آب شرب شهرستان آغاجاری تا سال گذشته بدون سقف بوده که این موضوع باعث غیر بهداشتی شدن آب شرب این شهرستان می‌شد.

تکمیل و بازسازی تصفیه‌خانه و اجرای خط انتقال آب شهرستان آغاجاری از جمله پروژه‌های سازمان آب و برق خوزستان محسوب شده که تاکنون ۳۷‌میلیارد ریال از محل طرح‌های عمرانی این سازمان هزینه دربرداشته است.

این طرح با توجه به وضعیت نامطلوب آب شرب شهرستان آغاجاری و همچنین فرسودگی تاسیسات تصفیه‌خانه این شهرستان به ویژه فیلترهای تحت فشار و به طور کلی خارج بودن سیستم فیلتراسیون از مدار تصفیه، از مهرماه ۱۳۸۶ در دستور کار سازمان آب و برق خوزستان قرار گرفت و اجرا شد.