مشهد - خبرنگار دنیای اقتصاد: ناظرین بهداشتی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، در ۳ ماه ابتدای سال جاری از توزیع بیش از ۶۱‌هزار و ۲۰۰ کیلوگرم گوشت غیربهداشتی از کشتارگاه‌های دام استان به اماکن عرضه و مصرف جلوگیری کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، دکتر جعفر عطارباشی، ربیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی این اداره کل، با اعلام این خبر اظهار کرد: کشتار انواع دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های سنتی و صنعتی دام استان طی ۳ ماه ابتدای امسال به ۲۸۵‌هزار لاشه رسیده است.

وی با ارائه آمار فوق، وزن لاشه‌های مذکور را بیش از ۹ میلیون و ۷۵۱‌هزار کیلوگرم دانست و اظهار کرد: با توجه به حضور ماموران دامپزشکی به عنوان بازرس گوشت در کشتارگاه‌های دام اعم از صنعتی و سنتی و نیز نظارت و کنترل بهداشتی مستمر موجبات احراز سلامت گوشت استحصالی فراهم آمده است.

ربیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان تعداد کشتارگاه‌های دام استان را ۳۳ باب دانست و تصریح کرد: از کشتارگاه‌های مذکور، تنها ۳ باب واجد پروانه بهداشتی از دامپزشکی بوده و بقیه فاقد پروانه می‌باشند، ولی دامپزشکی با توجه به اینکه متولی بهداشت کشتارگاه‌ها است، بر کشتار در آنها و نیز فرآورده‌های استحصالی از این واحدها برابر با ضوابط و مقررات دامپزشکی نظارت کامل دارد.

وی از تمام شهروندان خواست: با توجه به اهمیت نظارت دامپزشکی، از کشتار دام خارج از کشتارگاه و در معابر عمومی پرهیز و از خرید گوشت خارج از شبکه توزیع و دستفروشان خودداری کرده و در صورت مشاهده موارد غیربهداشتی، مراتب را با نزدیک‌ترین شبکه دامپزشکی محل سکونت خود درمیان گذارند.