اصفهان - خبرنگار دنیای اقتصاد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۳۳ واحد فناوری جدید در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان پذیرش شدند.قاسم مصلحی، رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در نشستی به مناسبت هفته دولت با اعلام این خبر افزود: به زودی با بهره‌برداری از ساختمان فن‌آفرینی، ظرفیت پذیرش در این شهرک افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۶۰ شرکت فناوری خصوصی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر هستند، افزود: این واحدها در حوزه‌های مختلف فناوری از جمله مواد و متالوژی، ساخت و تولید، اتوماسیون، فناوری اطلاعات و ارتباطات، اپتیک و لیزر، مدیریت، صنایع غذایی، برق، الکترونیک، نساجی، شیمی، بیوتکنولوژی، انرژی، کشاورزی و محیط زیست فعالیت می‌کنند. وی ۱۶۳ ثبت اختراع داخلی، فراهم شدن امکان مذاکره میان سرمایه‌گذاران و واحدهای فناوری مستقر و اجرایی شدن ۹ مورد فروش دانش فنی و مشارکت با بخش خصوصی را از دستاوردها و اقدامات این شهرک عنوان کرد.

وی پوشش‌دهی شیرهای خطوط انتقال گاز در برابر سایش، ساخت انواع ماکت‌های توپوگرافی به کمک تکنولوژی نمونه‌سازی سریع، طراحی دستگاه فالت و تولید کودهای آلی بیولوژیک و اکولوژیک کشاورزی، آشکارساز مواد مخدر و دستگاه الکتروریسی مذاب نانو را از جمله تکنولوژی‌های به دست آمده توسط شرکت‌های دانش بنیان مستقر در شهرک بیان کرد. رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در ادامه گفت: سال گذشته بر اساس قراردادهای منعقد شده با ۹ شرکت فناوری خصوصی پذیرش شده، شش‌هزار و ۶۰۰‌متر مربع از اراضی پارک علم و فناوری شیخ بهایی به این واحدها واگذار شد که زمینه اشتغال یک صد نفر را به طور مستقیم فراهم کرد.

مصلحی در پایان با اشاره به طرح جامع این شهرک گفت: این طرح مشتمل بر ۵۲۰ هکتار است که به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اصفهان رسیده و ۵/۳۶ هکتار از آن به نام پارک علم و فناوری شیخ بهایی که اولین پارک علم و فناوری کشور است در دست اقدام می‌باشد.