مشهد - فاطمه رمارم: با امضای قرارداد همکاری بین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران و سازمان دامپزشکی کشور، واحدهای تولیدی و خدماتی دامپروری و دامپزشکی خراسان رضوی می‌توانند با جذب دانش آموختگان رشته‌های دامپزشکی از حمایت مالی وزارت کار و امور اجتماعی شامل ۵۰‌درصد از دستمزد پرداختی به آنان بهره‌مند شوند.

رییس نظام دامپزشکی استان خراسان رضوی، با اعلام این خبر هدف از اجرای این طرح را که «فاجد» نامگذاری شده، انتقال دانش‌ها و فناوری‌های نوین و علمی کردن محیط‌های تولید با استفاده از نیروهای کارورز و افزایش سطح تجربه این نیروها دانسته و اجرای طرح کارورزی را برای حداکثر ۲۲۷۳ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در مقاطع تحصیلی دکترا، کارشناسی و کاردانی رشته‌های دامپزشکی در کشور دانست. وی در خصوص اعتبار زمانی این قرارداد، یادآور شد: اعتبار این قرارداد، از تاریخ امضا تا ۱۱ ماه بعد از به کارگیری تمامی کارورزان مورد توافق است.

دکتر احمد شریعتی افزود: در این طرح کارورز طی دوره کارورزی توسط وزارت کار و امور اجتماعی بیمه حوادث و عمر خواهد شد و بیمه مذکور از محل اعتبارات پیش‌بینی شده برای اجرای طرح پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به پرداخت کمک هزینه برای کارورزان اعلام کرد: به استناد مفاد بند (۳) دستورالعمل طرح کارورزی مصوب ششمین جلسه شورای‌عالی اشتغال کمک هزینه کارورزان به تفکیک مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و بالاتر به میزان ۵۰ ، ۷۰ و ۹۰‌درصد از حداقل حقوق و دستمزد مصوبه شورای‌عالی کار تعیین شده که از این مبلغ سهم دولت در مناطق محروم و غیر محروم به ترتیب ۷۰ و ۵۰‌درصد است و کمک هزینه کارورزان بر اساس لیست گزارش کار ماهانه به بانک عامل استان به حساب کارورزان واریز می‌شود.

رییس نظام دامپزشکی خراسان رضوی از تمامی واحدهای تولیدی و پرورشی مرتبط با دامپزشکی و دامپروری متقاضی استفاده از همکاری نیروهای کارورز دامپزشکی خواست تا برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به نشانی اینترنتی این نهاد به آدرس

www.khorasanrazavi-vc.ir مراجعه کنند.

وی از فارغ‌التحصیلان دامپزشکی در مقاطع مختلف که متقاضی حضور در طرح یادشده هستند نیز درخواست کرد تا برای ثبت‌نام به نظام دامپزشکی استان خراسان رضوی مراجعه یا با تلفن ۶۲۳۳۷۴۷ تماس حاصل کنند.