افتتاح و کلنگ‌زنی 53 طرح در قشم

بندرعباس- نسترن جعفرپور: همزمان با هفته دولت ۵۳ طرح در منطقه آزاد قشم افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شوند.

به گزارش روابط عمومى منطقه آزاد قشم ، محمد اصغرى، مدیر عامل منطقه آزاد قشم در این خصوص اظهار کرد : از مجموع این ۵۳ طرح با اعتبار۷۸۹ میلیارد ریال در این منطقه تعداد ۳۷ طرح مربوط به سازمان منطقه آزاد قشم و ۱۶ طرح به بخش خصوصى تعلق دارد که این طرح‌ها عمدتا در زمینه‌های عمرانى، صنعتى، بهداشتى و درمان، تجارى، خدماتى و گردشگرى است.

وی با اشاره به رونق شتابان و توسعه روزافزون جزیره قشم خاطرنشان کرد: طى ایام هفته دولت درسال جارى تعداد ۳۳ طرح به بهره‌بردارى کامل رسیده و عملیات اجرایى ۱۷ طرح نیز آغاز خواهد شد.

اصغرى تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد قشم به منظور رفاه حال مردم و به منظور تحقق اهداف بهداشتى - درمانى و ارائه امکانات بهداشتى و درمانى فراتر از حداقل‌های استاندارد علاوه بر کمک به شکل نقدى و خرید تجهیزات، ساخت خانه‌های بهداشت، از سال گذشته به عنوان یک اقدام کوتاه‌مدت، ساخت اورژانس بیمارستان فاطمه الزهراء را در مساحتى به ابعاد یک‌هزار متر مربع و اعتبار ۵میلیارد‌ریال آغاز کرد که در این مرکز درمانى علاوه بر خدمات اورژانسى، خدمات مورد نیاز بیماران خاص نیز ارائه مى‌شود.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم ادامه داد: همچنین طرح‌های سالن نمایشگاه‌هاى بین‌المللى قشم، فاز یک بوستان چهار باغ، فاز ۲ بوستان زیتون و محل دائمى جشنواره‌های قشم، سردر جنوبى و فضاى سبز بندر بهمن، جاده لافت به گورزین و ذوب روى، آسفالت بلوار‌های شهرک‌های مسکونى نریمان، الهیه و بوستان نیز از سایر طرح‌های قابل بهره‌بردارى و افتتاح سازمان منطقه آزاد قشم در هفته دولت است.

اصغرى در ادامه از کلنگ‌زنى و آغاز عملیات اجرایى بیمارستان ۹۶ تخت خوابه قشم با اعتبار ۱۱۵میلیارد ریال خبر داد و افزود: این طرح با واگذارى زمین و مشارکت مالى منطقه آزاد قشم از یک سو و مساعدت مالى وزارت بهداشت و درمان از سوى دیگر طى ۲ سال آینده ساخته مى‌شود.

وى گفت: ساخت این بیمارستان در سفر هیات دولت به جزیره قشم و استان هرمزگان تصویب و مراحل اجرایی آن توسط سازمان منطقه آزاد قشم پیگیرى شد.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم افزود: همچنین تعداد ۱۶ طرح صنعتى، خدماتى و گردشگرى توسط بخش خصوصى آماده بهره‌بردارى و آغاز عملیات اجرایى است که از این تعداد، ۱۵ طرح واحد تولیدى و صنعتى و یک طرح افتتاح هتل آپارتمان است.

اصغرى ادامه داد: واحد‌های صنعتى در زمینه تولید رادیو پخش خودرو، تولید سرب نرم و انواع آلیاژ‌های سربى، تولید لوازم کودک، تولید نایلون و نایلکس، محصولات کامپوزیتى، تولید انواع آجر، نگهدارى مواد منجمد، تولید بتن و آزمایشگاه بیوشیمى و بافت‌شناسى نیز در هفته دولت توسط بخش خصوصى به بهره‌بردارى مى‌رسد.

وى در پایان اظهار کرد: همچنین واحدهاى صنعتى و تولیدى در زمینه تولید سنگ ساختمانى، محصولات آرایشى و بهداشتى، کاغذ و پلاستیک و مصنوعات چوبى و احداث سردخانه و نیز هتل آپارتمان استاندارد در این هفته کلنگ‌زنى خواهد شد.