بیرجند - محمد قربانی: مدیر شعب بانک تجارت خراسان جنوبی گفت: از محل تسهیلات بنگاه‌های زودبازده این بانک تاکنون ۶۸۲ طرح با ظرفیت اشتغالزایی بیش از یک‌هزار نفر در استان به بهره‌برداری رسیده است.

مسعود رییس‌المحدثین اظهار کرد: تسهیلات سفر دوم ریاست‌جمهوری اختصاص یافته به بانک تجارت خراسان جنوبی در قالب قرض‌الحسنه معادل یک‌میلیارد و ۶۰۷‌میلیون ریال و تسهیلات ستاد حمل‌ونقل در قالب جایگزینی خودروهای فرسوده و مسافربرهای شخصی به مبلغ ۵۲۳‌میلیون ریال بوده است.

وی اضافه کرد: این بانک مبلغ ۹۳۰‌میلیون ریال به بهسازی و نوسازی نانوایی‌ها در چهار سال گذشته و مبلغ ۴۲‌میلیارد و ۲۵۴‌میلیون ریال به تسهیلات پرداختی به واحدهای مسکونی ۹۹ ساله اختصاص داده است.

مدیر شعب بانک تجارت خراسان جنوبی گفت: در دولت نهم میزان تسهیلات اختصاص‌یافته از بانک تجارت استان به مسکن ایثارگران و خانواده‌های معظم شاهد به مبلغ ۴‌میلیارد و ۱۶۰‌میلیون ریال و تسهیلات مسکن در قالب بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در سال ۸۷ به مبلغ ۲۷‌میلیارد و ۵۲۵‌میلیون ریال بوده است.

رییس‌المحدثین افزود: یک‌میلیارد و ۱۷۵‌میلیون ریال مبلغ تسهیلات پرداختی به اقشار کم درآمد، یک‌میلیارد و ۹۶۲‌میلیون ریال مبلغ تسهیلات پرداختی به زندانیان نیازمند در سال‌های ۸۶ و ۸۷ و ۱۷‌میلیارد و ۵۲۷‌میلیون ریال مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به ۵۶۲ زوج در سال‌های ۸۷ و ۸۸ از دیگر عملکرد پولی بانک تجارت خراسان جنوبی در دولت نهم است. وی با اشاره به اینکه در بخش مسکن مهر نیز که برنامه‌ دیگر دولت بود به پنج تعاونی تسهیلات پرداخت شده است، ادامه داد: از سال ۸۴ به بعد هر سال عامل بخش مسکن روستایی بودیم و تا سال ۸۶ تمام سهمیه خود را پرداخت کردیم و همچنان در حال پرداخت بودجه سال ۸۷ هستیم.

رییس المحدثین تصریح کرد: بخش دیگر تسهیلات بانک تجارت مربوط به زندانیان نیازمند است که کسانی که بنا به دلایلی محکومیت ناخواسته دارند برای دریافت وام قرض‌الحسنه معرفی می‌شوند و بانک تجارت این تسهیلات را به صورت متمرکز در بیرجند پرداخت می‌کند.