تبریز - اسدفلاح: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی آذربایجان شرقی گفت: استان آذربایجان شرقی به عنوان دومین استان پر بازدید کشور در دو ماه نخست فصل تابستان معرفی شد. نورالدین‌ پورموسی‌قلی اظهار کرد: این موفقیت در سایه تلاش‌های تمام افراد فعال در زمینه گردشگری استان حاصل شده است.

وی افزود: اینکه آذربایجان شرقی پس از استان خراسان رضوی مملو از زائر و گردشگر است به دلیل معرفی جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و طبیعی استان است.

وی همچنین توانمندی‌های منطقه در کنار تجهیز اماکن موجود و توجه به زیرساخت‌های لازم گردشگری استان را موجب افزایش گردشگران ورودی به استان دانست.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی آذربایجان شرقی افزود: چاپ بیش از ۵۰۰‌هزار نسخه کتابچه، بروشور و نقشه برای استفاده گردشگران و حضور بیش از ۱۲۰ راهنمای گردشگری در اماکن تاریخی و دیدنی استان سبب شد تا بازدیدکنندگان این اماکن با

رضایت خاطر به مبادی خود بازگردند و مبلغ زیبایی‌های آذربایجان شرقی باشند.

پورموسی‌قلی نقش ۲۵ مرکز اطلاع‌رسانی فعال در نقاط مختلف استان را در ارائه اطلاعات دقیق و مفید به گردشگران در جلب رضایت آنها بسیار حایز اهمیت دانست و گفت: بررسی دفاتر نظرات مردمی در ابنیه تاریخی از جمله خانه حیدرزاده، نشان‌دهنده رضایت گردشگران از راهنمایی افراد فعال در زمینه اطلاع‌رسانی بوده است.

وی عنوان کرد: تراکم مسافر در استان و شهر تبریز به حدی بود که هتل‌های شهر تبریز در برخی ایام تابستان با اشغال بیش از صددرصد مواجه بودند و این آمار در طول دو ماه در سطح استان نشان‌دهنده اشغال ۸۵‌درصدی است که در نوع خود رضایت‌بخش است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی توجه به کیفیت را نیز در کنار کمیت از جمله تاکیدات سازمان دانست و اضافه کرد: در این مدت بیش از ۵۰۰ بازدید از مراکز خدماتی و اقامتی انجام گرفته است.