پیگیری طرح‌های عمرانی  در سفرهای استانی

بزرگراه آیت‌الله حسینی‌الهاشمی پس ‌از قطار شهری شیراز دومین طرح بزرگ این شهر است شیراز- محمد صداقت : در مراسمی با حضور وزیر کشور بزرگراه آیت‌الله حسینی‌الهاشمی شیراز به بهره‌برداری رسید.

شهردار شیراز در مراسم افتتاح این طرح گفت: بزرگراه آیت‌الله حسینی‌الهاشمی پس ‌از قطار شهری شیراز دومین طرح بزرگ این شهر است.

مهران اعتمادی افزود: این بزرگراه نخستین بزرگراه شیراز و آغازگر بهره‌برداری از دیگر طرح‌های عمرانی این شهر به‌ ویژه طرح‌های هدف ۹۰ است.

اعتمادی با بیان اینکه طرح جدید تفضیلی شهر شیراز ساخت حلقه‌های داخلی شهری را میسر و راه‌های سریع به نقاط مختلف شهر را تسهیل می‌کند، افزود: ضرورت اتصال این حلقه‌ها به‌ویژه در غرب و شمال‌غرب شیراز از سال ۸۴ برای ایجاد حلقه دوم رینگ کمربندی آغاز شد. اعتمادی افزود: اجرای طرح آیت‌الله حسینی‌الهاشمی در سال ۸۴ آغاز شد و در سال جاری راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی این طرح گفت: کاهش بار ترافیکی و تسهیل در عبور و مرور خودروها، اتصال غرب شیراز به شمال غرب و اتصال جنوب غربی شیراز به جاده سپیدان از مزایای اجرای این طرح است.

وی افزود: ایجاد راه ارتباطی غرب شیراز به شرق در دست ساخت تنگ سرخ، اتمام حلقه دوم رینگ کمربندی شیراز و تحول اجتماعی و اقتصادی برای ساکنان منطقه از دیگر مزایای اجرای طرح بزرگراه آیت‌الله حسینی‌الهاشمی است.

شهردار شیراز در ادامه با بیان اینکه بزرگراه حسینی‌الهاشمی پس‌ از پل نرگس دومین پل توانمند استان فارس محسوب می‌شود ، گفت: طول بزرگراه آیت‌الله حسینی‌الهاشمی شش کیلومتر و عرض مفید آن ۶۰ متر است و شش خط تندرو و چهار خط کندرو رفت و برگشت دارد.

قصد تحولی اساسی داریم

مصطفی محمدنجار، وزیر کشور نیز در مراسم افتتاح این طرح با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دولت نهم گفت: در دولت دهم قصد داریم تحولی اساسی در اقتصاد، فرهنگ و مسائل اجتماعی ایجاد کنیم.

وی، استان فارس را استانی خاص دانست و تصریح کرد: با علاقه‌ای که به مردم شیراز دارم، به‌ عنوان یک خدمتگزار در خدمت مردم این شهر هستم.

وی شیراز را قطب صنعت الکترونیک عنوان کرد و افزود: در گذشته همکاری خوبی با صنایع الکترونیک و صنایع فجر در زمینه‌های مختلف علمی، تحقیقاتی و پژوهشی در شیراز داشته‌ام.

محمدنجار در ادامه با گرامیداشت یاد ۱۴هزار شهید شیراز، تصریح کرد: در عرصه‌های مختلف شاهد بوده‌ایم که استان فارس نقش خود را به‌ ویژه در ۳۰ ساله گذشته به‌ خوبی ایفا کرده است.

وی همچنین با اشاره به ۳۰۰ مصوبه در دور اول سفر و ۲۳۰ مصوبه در دور دوم سفر ریاست جمهوری نهم، خاطرنشان کرد: این حجم مصوبات و اقدامات صورت گرفته نشان می‌دهد که دولت به قابلیت‌های استان فارس توجه دارد.

پیگیری پیشرفت‌های عمرانی

محمد نجار در ادامه از پیگیری روند اجرایی طرح‌ها و پیشرفت‌های عمرانی با انجام سفرهای استانی خبر داد و تاکید کرد: در استان فارس نیز طی سفرهای مختلف هیات دولت و سفر مقام معظم رهبری به این استان، پروژه‌های بسیار بزرگ و خوبی مصوب شد که از آن جمله می‌توان به صنایع فولاد و پتروشیمی اشاره کرد.

نجار همچنین با اشاره به مطالبات شهرداری شیراز از ارگان‌های مختلف بیان کرد: در این خصوص شهرداری این کلانشهر باید اعداد و ارقام واقعی مطالبات خود را از ارگان‌ها ارائه دهد و با تشکیل کمیته‌هایی و با روش‌های مختلف، علاوه بر روش پرداخت نقدی، مطالبات خود را از ارگان‌ها وصول کند.

محمد نجار در ادامـــه طـرح بزرگــراه آیت‌الله حسینی‌الهاشمی را در کاهش بار ترافیکی در غرب شیراز، تسهیل عبور و مرور و در نتیجه رفاه حال مردم منطقه موثر دانست و ابراز امیدواری کرد: با اتصال طرح کوهسار به این طرح بار ترافیکی بازهم کمتر می‌شود.

وی همکاری و همدلی دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف را در تسریع کارها مؤثر و مفید اعلام کرد و گفت: آثار این همکاری‌ها و همدلی‌ها را اکنون می‌بینیم.

محمدنجار توجه به بحث اشتغال، کاهش تورم، مسکن و صنعت را با اهمیت عنوان و تصریح کرد: همه باید به ‌سمتی برویم که ایران را با شکوه‌تر بسازیم تا مردم بتوانند از امکاناتی که در پرتو انقلاب اسلامی ایران و ایثارگری‌ شهدا و رزمندگان به ‌دست آورده‌ایم، بهره‌مند شوند.