تبریز- اسد فلاح: نخستین محموله صادراتی کارخانه ماشین‌سازی تبریز به کشور چین فرستاده شد.

بر اساس این گزارش، این محموله شامل ۶۰ دستگاه ماشین تراش مدل TN۵۰ است که توسط ۱۰ دستگاه تریلر به بنادر جنوبی کشور برای ارسال به چین منتقل شد.

مدیرعامل کارخانه ماشین‌سازی تبریز درحاشیه ارسال محموله صادراتی این واحد مادر صنعتی گفت: این نخستین بار است که محموله ماشین‌آلات از کشورمان به چین صادر می‌شود.

کریم فروزان، ارزش محموله صادراتی کارخانه ماشین‌سازی تبریز به چین را نیم‌میلیون یورو اعلام کرد و افزود: البته به شکل رایج، محموله‌های کوچک صنعتی در قالب قطعات و لوازم یدکی از کشورمان به چین صادر می‌شود، ولی ارسال محموله‌ای به این حجم موفقیت چشمگیر برای حوزه صنعت کشور به شمار می‌رود. وی با تشریح جایگاه صادرات صنعتی در ترسیم چهره موفق از کشورمان در بازارهای جهانی، اضافه کرد: صادرات نخستین محموله ماشین‌آلات صنعتی ماشین‌سازی تبریز به چین در شرایطی صورت می‌گیرد که در زمان حاضر محصولات چینی مشابه، بازار ایران و جهان را قبضه کرده است.

وی از کیفیت بالا و قیمت رقابتی به عنوان عامل اصلی موفقیت کارخانه ماشین‌سازی تبریز در ارسال محموله صادراتی به چین یاد و اظهار کرد: صادرات محصولات صنعتی کشور به خارج به دلیل ارزآوری موجب شکوفایی استعدادهای نهفته صادراتی این بخش می‌شود.

فروزان یادآور شد: البته صادرات ماشین‌سازی تبریز، منحصر به چین نبوده و این واحد صنعتی مادر به کشورهای آلمان، اتریش، یونان و مالزی نیز محصول صادر می‌کند.

فروزان ادامه داد: دستگاه‌های فرز صادراتی کارخانه ماشین‌سازی تبریز به آلمان برای تولید قطعات مورد نیاز کارخانه‌های خودروسازی بنز و بی.ام.و استفاده می‌شود.

کارخانه ماشین‌سازی تبریز از جمله نخستین واحدهای صنعتی مادر کشور محسوب می‌شود که در اواسط دهه ۱۳۴۰ شمسی به دنبال تشکیل شرکت گسترش و نوسازی صنایع کشور در منطقه صنعتی غرب تبریز بنیان گذاشته شد.

هم اکنون حدود ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم در این کارخانه تخصصی صنعتی اشتغال داشته و برای بیش از یک‌هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم، فرصت شغلی ایجاد کرده است.