بندرعباس - خبرنگار دنیای اقتصاد: معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طی چند روز آینده و با حضور وزیر راه‌وترابری، چهار فروند یدک‌کش چند منظوره در مجتمع بندری شهید رجایی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمد‌رضا پوررجبی افزود: یدک‌کش‌های خلیج فارس یک و خلیج فارس دو که دو هزار و ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد، توسط صنایع شهید درویشی وزارت دفاع و با همکاری شرکت دامن هلند در مدت ۱۸ ماه ساخته شده است.

وی افزود: همچنین شناور صبور دو و یادگار دو نیز ۴‌هزار و ۴۰۰ اسب‌بخار قدرت دارد که ظرف مدت یک سال و نیم و توسط کارخانجات نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران با همکاری شرکت CUEC چین ساخته شد.

معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان مبلغ قرار داد ساخت این دو یدک‌کش را ۱۵‌میلیون دلار عنوان کرد.

پوررجبی به قابلیت‌های این شناورها اشاره کرد و گفت: این شناورها علاوه بر قابلیت یدک کردن، پهلو دادن و جدا کردن کشتی از اسکله، توانایی اطفای حریق در دریا و مبارزه با آلودگی را نیز دارد.

وی اضافه کرد: همچنین با حضور وزیر راه، رمپ موجود در بندر خلیج فارس که برای نصب در اسکله مثلثی بازسازی و تعمیر شده بود فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان مدت زمان اجرای این پروژه را بیش از شش ماه عنوان کرد و گفت: تعمیر و بازسازی این دستگاه مهم با اعتباری بالغ بر ۳‌میلیارد ریال صورت پذیرفته است.

پوررجبی در پایان ابراز امیدواری کرد با توجه به اهمیت این دستگاه، بهره‌برداری از آن به رشد و توسعه عملیات تخلیه و بارگیری کمک چشمگیری کند.