دنیای اقتصاد - اهواز - کیوانه گرجی: رییس پارک علم و فناوری خوزستان از تصویب ۸‌میلیارد‌ریال تسهیلات در کارگروه اشتغال استان برای واحدهای مستقر در این پارک خبر داد.

بابک مختاری با اعلام این خبر افزود: این میزان تسهیلات برای هشت شرکت مستقر در پارک علم و فناوری استان از محل اعتبارات بنگاه‌های زودبازده استان به تصویب رسیده است که به زودی به آنها پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون نیز درخواست‌هایی برای دریافت تسهیلات از محل بنگاه‌های زودبازده و کارآفرین از سوی دیگر شرکت‌ها و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری ارائه شده که پس از بررسی در صورت داشتن شرایط لازم برای تصویب به کارگروه اشتغال استان ارائه می‌شود. مختاری در مورد چگونگی هزینه کرد این تسهیلات و نظارت بر آن، اظهار کرد: دانشگاه، بانک عامل و سازمان کار و امور اجتماعی بر نحوه هزینه کرد وام توسط متقاضی نظارت دقیق اعمال می‌کنند.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان در ادامه با اشاره به اهمیت پژوهش از دستگاه‌های پژوهشی استان درخواست کرد با شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری همکاری کرده و حل مشکلات فنی و دستگاهی خود را از این شرکت‌های دانش‌بنیان طلب کنند. مختاری با بیان اینکه یک‌درصد از اعتبارات دستگاه‌ها و شرکت‌های مشمول ماده ۱۶۰ طبق قانون باید به پژوهش اختصاص یابد و حداقل ۵۰‌درصد این اعتبار باید در استان هزینه شود، گفت: در سال گذشته سازمان آب و برق خوزستان، مخابرات خوزستان، اداره کل امور مالیاتی استان، بنادر و کشتیرانی، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان کار و امور اجتماعی خوزستان بیشترین قراردادهای پژوهشی را با شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد فناوری پارک علم و فناوری منعقد کردند.

وی ضمن قدردانی از مدیران این دستگاه‌ها، از دیگر سازمان‌ها نیز درخواست کرد با انعقاد قراردادهای پژوهشی با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان خوزستان، مانع از فرار اعتبارات پژوهشی به سمت دیگر استان‌ها شوند.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان همچنین در ادامه اعلام کرد: اخیرا شرکت ملی حفاری ایران و شرکت ملی نفت مناطق نفت‌خیز جنوب شرکت‌های دانش بنیان طرف قرارداد خود را ملزم به استقرار در پارک علم و فناوری خوزستان نموده‌اند که ضمن قدردانی از مدیران این شرکت‌ها‏، امید است سایر شرکت‌های بزرگ استان نیز چنین اقداماتی را در جهت حمایت از شکوفایی اقتصاد استان در دستورکار خود قرار دهند. مختاری همچنین درخواست کرد که شرکت‌های بزرگ صنعتی استان با انتقال تمام یا قسمتی از واحدهای پژوهشی خود به پارک علم و فناوری، زمینه‌ساز ارتباط هرچه بهتر و بیشتر مراکز علمی با صنایع شوند.