دنیای اقتصاد - تبریز - علی نیک‌رفتار: نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در بازدید از بازار تاریخی تبریز، این مجموعه را شریان حیاتی و ارزشمند اقتصادی منطقه دانست.

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری افزود: بازار تبریز فقط یک مجموعه اقتصادی نیست و جنبه‌های قوی معنوی و اجتماعی در آن به شکل بارز وجود دارد و همچنین بازار تبریز در طول سالیان متمادی سرمنشا تحولات فرهنگی و اقتصادی بوده است.

امام جمعه مردم تبریز، ضمن حضور در بخش آسیب دیده بازار که چندی قبل دچار حریق شده بود، با اعضای انجمن اسلامی بازار، کسبه و بازاریان «ایکی‌قاپلی» بازار به صحبت پرداخت و ضمن شنیدن مسائل و دغدغه‌های آنان، مردم را به آرامش و صبر برای احیای مناسب و در خور شان بخش‌های سوخته شده «ایکی‌قاپلی» بازار فراخواند و تاکید کرد: با جلسات مختلفی که با مدیران داشته‌ایم تمام تاکیدات و توصیه‌های لازم برای تسریع در رسیدگی به مشکلات بازاریان انجام شده است.

وی همچنین بازسازی سریع و مطابق با اصل سازه تاریخی بازار را در این بخش بسیار حائز اهمیت دانست و از متولیان امر خواست حل مشکلات مردم و بازاریان زحمتکش بازار تبریز را در صدر اولویت‌های خود داشته باشند.