دنیای اقتصاد - اردبیل- مهدی حسین‌نژاد: فرماندار پارس آباد گفت: در مجموع ۱۰‌هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی زراعی شرکت کشت و صنعت مغان و پارس به تدریج به عشایر واجد شرایط واگذار می‌شود.

خدابنده در جلسه با عشایر محدوده نشین شرکت‌های کشت و صنعت مغان و پارس آباد افزود: در اجرای این طرح که از مصوبات مهم سفر رییس‌جمهور و هیات دولت به استان است اراضی مورد نظر به عشایر واگذار خواهد شد.

وی از واگذاری یک‌هزار و ۸۰۰ هکتار زمین زراعی به عشایر حاشیه شرکت کشت و صنعت مغان و پارس خبر داد و گفت: این اراضی در قالب طرح اسکان ساماندهی عشایر به ۴۱ خانوار در قالب هشت قشلاق عشایر تحویل شده است. وی با بیان اینکه این طرح در بخش تازه‌ کند به صورت کامل اجرا شده، گفت: تا چند روز آینده زمین اهالی روستای ابراهیم کندی نیز واگذار خواهد شد و در قالب آن به هر خانوار عشایری دارای شرایط لازم سه هکتار زمین کشاورزی واگذار خواهد شد.

خدابنده با بیان اینکه عشایر محدوده نشین تاکنون از اعتبارات و خدمات دولت بی نصیب بوده اند، گفت: با این مصوبه دولت به کشمکش‌ها و اختلافات بین عشایر و کشت و صنعت‌ها که بیش از سه دهه به طول انجامید، خاتمه داده شد.