دنیای اقتصاد- اهواز - کیوانه گرجی: مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: ۱۶‌‌میلیارد و ۴۴۹‌میلیون مترمکعب گاز در نیمه نخست امسال به مخازن نفتی تحت مدیریت این شرکت تزریق شد. علی آغاجریان افزود: در مدت یاد شده، چهار‌‌میلیارد و ۱۴۴‌میلیون مترمکعب گاز در مخزن گچساران و ۸۶۲‌میلیون مترمکعب گاز به مخزن بی‌بی حکیمه در حوزه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تزریق شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان گاز در این مدت به مخزن مارون تزریق شده است که رقم ثبتی آن حدود ۴‌‌میلیارد و ۶۲۵‌میلیون مترمکعب است‌، گفت: در مخزن کوپال و رامشیر نیز به ترتیب ۶۸۶‌میلیون مترمکعب و ۹۰‌میلیون مترمکعب گاز تزریق شده است. مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اظهار کرد: در حوزه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، چهار مخزن زیر پوشش شبکه تزریق گاز قرار دارند که در نیمه نخست امسال به مخزن پازنان یک‌‌میلیارد و ۷۵۶‌میلیون مترمکعب گاز ترزیق شده است.

آغاجریان افزود: در مخازن آغاجاری، کرنج و پارسی نیز به ترتیب، یک‌‌میلیارد و ۶۵‌میلیون مترمکعب، یک‌‌میلیارد و ۶۷۸‌میلیون مترمکعب و یک‌‌میلیارد و ۳۸۷‌میلیون مترمکعب گاز در شش ماه نخست امسال تزریق شده است.

وی یاد آور شد: تزریق گاز در مخازن نفتی در افزایش ذخایر، تولید صیانتی و جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه و بهبود روند تولید اثر چشمگیری داشته است.