دنیای اقتصاد - بندرعباس: معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش قابل توجه صادرات غیرنفتی از بنادر استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، سید محمد حکیمی به آمار عملیات انجام گرفته طی ۹ ماهه گذشته اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۷۶ تن کالای غیرنفتی از طریق بنادر هرمزگان به خارج از کشور صادر شده است که از رشد ۲۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار است. وی میزان واردات غیرنفتی را در این مدت ۱۴ میلیون و ۷۳ هزار و ۶۳۰ تن عنوان کرد و گفت: این میزان در مقایسه با سال گذشته تغییری نیافته است.

حکیمی خاطرنشان کرد: در ۹ ماه گذشته، یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۷۹ تن کالای غیرنفتی نیز از طریق این بنادر ترانزیت صورت گرفت که ۲درصد افزایش نشان می‌دهد. وی کل میزان تخلیه و بارگیری کالا از بنادر استان را ۶۳ میلیون و ۹۳۷ هزار و ۷۱۳تن عنوان کرد و با اشاره به اینکه این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد افزایش یافته است، افزود: از کل عملیات انجام شده در سطح بنادر استان، ۳۵ میلیون و ۹۸۳ هزار و ۶ تن مربوط به کالای غیرنفتی و مابقی مربوط به مواد نفتی می‌باشد که به ترتیب از رشد ۲۰ و ۱۷ درصدی برخوردار بوده است.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در عین حال از افزایش ۷ درصدی صادرات مواد نفتی خبر داد و اضافه کرد: در این مدت ۹میلیون و ۸ هزار و ۲۱۳ تن مواد نفتی از طریق بنادر به خارج از کشور صادر شد. وی میزان ترانزیت این مواد را در این مدت ۵۲ هزار و ۵۴۹ تن عنوان کرد و گفت: میزان ترانزیت مواد نفتی در این مدت بیش از ۱۲۰ درصد رشد نشان می‌دهد. حکیمی در ادامه گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۴ میلیون و ۲۵۶ هزار و۹۰۰ تن مواد نفتی از طریق بنادر استان وارد کشور شد که ۱۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: در این مدت یک میلیون و ۶۷۴ هزار و ۵۰۰ TEU کانتینر در بنادر استان تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۱۵ درصد رشد یافته است.