دنیای اقتصاد - کاشان - سید حسین صدری: سرپرست سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان گفت: به دنبال هماهنگی‌های انجام شده با اداره اماکن عمومی نیروی انتظامی، با واحدهای صنفی که از نام‌های غیرمتعارف و واژگان زبان‌های بیگانه استفاده کنند، برخورد قانونی می‌شود.

مهدی نادعلی افزود: در شش ماه نخست سال جاری ۶۰ واحد صنفی با تذکر، متقاعد به تعویض نام شده‌اند.

به گفته وی، کمیته نام‌گذاری معابر و اماکن عمومی شهر کاشان با تصویب مراجع ذی‌صلاح و شورای اسلامی شهر کاشان در قالب یک آیین‌نامه، از نام‌گذاری غیرمتعارف معابر و اماکن عمومی شهر جلوگیری می‌کند.

نادعلی ملاک و ویژگی‌های نام‌های انتخابی در این آیین‌نامه را مشخص و اولویت نام‌گذاری را با درخواست خانواده معظم شهدا و ایثارگران ذکر کرد.

وی یاد آور شد: در آخرین جلسه این کمیته، با تصویب نهایی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر ۷۱ مورد از معابر شهر کاشان نام‌گذاری شده است که از آن جمله می‌توان به نام‌گذاری معابر اصلی و فرعی شهرک شهید اشرفی اصفهانی منطقه طاهرآباد و ۳۳ مورد نام شهدای این منطقه اشاره کرد.

سرپرست سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان با اشاره به کمبود اعتبارات برای ساخت، نصب، تعویض و نگهداری تابلوهای دیوارکوب و پایه‌دار در خیابان‌های اصلی این شهرستان خاطرنشان کرد: در صورت تامین بودجه لازم، به ‌روزرسانی و تعویض تابلوهای فرسوده با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد.

سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان بر اساس ماده هفتم اساسنامه و قانون تشکیلات و وظایف شوراهای اسلامی شهر مصوب مجلس شورای اسلامی و به موجب ضوابط و معیارهای نام‌گذاری معاونت سیاسی اجتماعی وزارت کشور نسبت به نام‌گذاری، تغییر نام شهرک‌ها، معابر، میادین، بوستان‌ها و اماکن عمومی داخل شهر کاشان اقدام می‌کند.