دنیای اقتصاد - اصفهان: مدیر نظارت و کنترل خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: مالکان خودروهای اسقاطی هرچه سریع‌تر باید اقدام به جمع‌آوری خودروهای خود کنند، در غیراین صورت باید هزینه‌های رفع تخلفات شهری و پارکینگ نیروی انتظامی را که مقرون به صرفه نیست، پرداخت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری اصفهان، محمد مطیعی‌فرد اظهار کرد: از سال گذشته شهرداری اصفهان نیز بعد از پیگیری و گرفتن مجوز از قوه قضائیه با همکاری این نهادها، اقدام به جمع‌آوری خودروهای اسقاطی در پارکینگ‌های نیروی انتظامی در نظر گرفته شده کرد و در این مرحله ۲۲۰ خودرو فرسوده رها شده در سطح معابر را جمع‌آوری و به این پارکینگ‌ها انتقال داد.

وی با اشاره به مراحل اجرای این طرح افزود: این مدیریت به صورت کتبی در سطح مناطق به مالکان خودروهای اسقاطی برای جمع‌آوری این خودروها اخطار داده تا در ابتدا ‌برای مالک خودروی فرسوده اخطاریه صادر ‌شود تا نسبت به جمع‌آوری و انتقال این خودرو اقدام کند.

مدیر نظارت و کنترل خدمات شهری شهرداری اصفهان در ادامه گفت‌: ‌پس از پایان مهلت اعلام شده طی یک هفته عوامل این مدیریت نسبت به جمع‌آوری این خودرو‌ها توسط جرثقیل و انتقال آن به پارکینگ‌های نیروی انتظامی اقدام می‌کند.

وی از آغاز طرح ضربتی شناسایی و جمع‌آوری خودروهای اسقاطی فرسوده سطح شهر در ماه جاری خبر داد و بیان کرد: ابلاغ و اخطار به مالکان این خودروها آغاز می‌شود و بعد از این مراحل به پارکینگ‌های مورد نظر انتقال می‌یابد.

مطیعی‌فرد به مالکان خودروهای اسقاطی گفت: توصیه می‌کنم نسبت به جمع‌آوری این خودروها هرچه سریع‌تر اقدام کنند تا هزینه‌های رفع تخلفات شهری و پارکینگ را متحمل نشوند، همچنین از آسیب‌های اجتماعی احتمالی و تجاوز به حقوق شهروندی جلوگیری شود.

وی بیشترین خودرو اسقاطی رها شده را در مناطق ۳، ۱۴ و۱۳ عنوان و تصریح کرد: خودروهای اسقاطی رها شده در سطح معابر شهر اصفهان به منظور جلوگیر‌ی از ایجاد مناظر نازیبای شهری و پاک‌سازی سطح شهر جمع‌آوری می‌شود.