دنیای اقتصاد - اهواز - کیوانه گرجی: همزمان با دور سوم سفر هیات دولت به خوزستان عملیات اجرایی واحدهای ۷ و ۸ نیروگاه رامین اهواز آغاز شد.

در مراسم کلنگ‌زنی این طرح، مدیرعامل توانیر اظهار کرد: این دو واحد بخار هر کدام به ظرفیت ۳۳۰ مگا‌وات ظرف چهار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

محمد بهزاد با اشاره به اینکه این دو طرح از جمله مصوبات دور دوم سفر هیات دولت به استان بوده است، تصریح کرد: اعتبار اختصاص داده شده به این پروژه ۵ هزار میلیارد ریال است که از محل اعتبارات صنعت برق کشور تامین می‌گردد.

وی افزود: با بهره‌برداری از واحد‌های هفت و هشت نیروگاه رامین اهواز ۶۶۰ مگاوات به ظرفیت نیرو‌گاهی برق خوزستان افزوده می‌شود.

همچنین مدیر‌عامل برق منطقه‌ای خوزستان نیز در این مراسم هدف از اجرای این طرح را تامین انرژی برق پایدار و مطمئن در شهرستان اندیکا و توابع آن ذکر کرد و گفت: این طرح در قالب سه پروژه مهم تعریف و به اجرا درآمده است. مسعود معین پور افزود: اجرای این طرح به صورت انشعابی از خط دو مداره ۱۳۲کیلو ولت گدارلند -ایذه از منطقه چم ریحان واقع در بخش مرغا ایذه با ساخت کلیدخانه چم ریحان (کلید خانه شماره یک)شروع و از طریق خط دومداره ۱۳۲ کیلو ولت احداثی (پروژه شماره دو) به طول تقریبی ۳۱ کیلومتر و با بیش از ۱۰ دکل احداثی از میان بیش از ۳۰ روستای محروم مناطق ایذه واندیکا عبور و در نهایت به شهرستان اندیکا وارد می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته شعاع عملکرد این طرح برای تامین برق پایدار ومطمئن همه اهالی اندیکا با رویکرد توسعه صنعت و اشتغال برای کلیه بخش‌ها و دورافتاده‌ترین روستاهای این شهرستان حتی در مرز‌های استان خوزستان و چهار محال و بختاری است.معین پور گفت: این طرح در اواخر سال ۸۷ با اعتباری معادل ۱۷۸ میلیارد ریال برنامه‌ریزی شد که عملیات اجرایی آن از ابتدای امسال شروع شده است.

وی ادامه داد: پروژه پست ۳۳/۱۳۲ کیلو ولت اندیکا هم اکنون دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که پیش‌بینی می‌شود پروژه‌های پست اندیکا و خط انتقال دو مداره آن تا پایان امسال برق‌دار شود.مدیر‌عامل برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه این طرح توسط هفت تامین‌کننده اصلی تجهیزات و۱۰ پیمانکار هم اکنون در حال اجرا است خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود کلید خانه چم ریحان (پروژه شماره یک)سال آینده به شبکه بپیوندد.