دنیای اقتصاد - اردبیل - مهدی حسین‌نژاد: مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: تا پایان امسال ۸۰ روستای استان اردبیل از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

نقی کمالی افزود: در حال حاضر از یک هزار و ۷۶۰ روستای استان اردبیل ۲۰۰ روستا بهره‌مند از نعمت گاز طبیعی هستند.

وی گفت: با اجرایی شدن گازرسانی به ۸۰ روستا تا آخر امسال تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز در استان به ۲۸۰ روستا خواهد رسید.وی با بیان اینکه تا سال ۸۳ تنها ۱۷ روستای استان از نعمت گاز بهره‌مند بودند، تصریح کرد: در دولت نهم ظرفیت گازرسانی به روستاها به بیش از ۱۵ برابر رسیده است.

کمالی با بیان اینکه در سال آینده نیز عملیات گازرسانی به روستاها استمرار خواهد یافت، تصریح کرد: مقرر شده با تامین اعتبار لازم سال آینده نیز عملیات گازرسانی به ۸۰ روستا انجام شود.وی از گازرسانی به پنج شهر استان و تکمیل آن تا پایان امسال خبر داد و گفت: با تکمیل گازرسانی به شهرهای تازه‌کند، فیروز کوراییم، کلور و هشتچین عملیات گازرسانی به دو شهر باقی مانده استان شامل موران و مرادلو در گرمی و مشکین شهر نیز سال آینده آغاز خواهد شد. مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل با بیان اینکه از مجموع ۲۶ شهرستان و شهر استان، ۱۹ شهر از نعمت گاز بهره‌مند هستند، خاطر‌نشان کرد: ۹۵ درصد شهر‌های استان با بهره‌مندی از گاز طبیعی به درجه شهر سبز رسیده‌اند.