دنیای اقتصاد - اردبیل: مدیر‌کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: اردبیل به قطب تخصصی آموزش‌های مهارتی پیشرفته در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی کشاروزی تبدیل می‌شود.

بهروز رزمی افزود: با هدف برنامه‌ریزی استراتژی برای توسعه بخش‌های اقتصادی استان و استفاده بهتر و بهره‌برداری مناسب از امکانات موجود و تجهیزات آموزشی موجود در سطح کشور و در زمینه فعالیت کشاورزی این امر انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: توسعه این بخش به منظور فعالیت‌های صنعتی به ویژه صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی و دامی است.رزمی تصریح کرد: بنا به پیشنهاد اداره کل آموزشی فنی و حرفه‌ای و پشتیبانی استانداری اردبیل با نشست تخصصی و موافقت معاون مهارت فنی و حرفه‌ای کشور مقرر شد که استان اردبیل به عنوان قطب تخصصی آموزش‌های مهارتی در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی کشاورزی مطالعه شود.

رزمی ادامه داد: با شکل‌گیری این امر که سعی می‌شود از امکانات و تجهیزات موجود استفاده بهینه شود، ما در جایگاهی قرار می‌گیریم که تمام آموزش‌های این حوزه در سطح کشور و در سطح کشور‌های همسایه شمال و حوزه قفقاز در اردبیل متمرکز خواهد شد.مدیر‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این مجموعه زمینه مساعدی برای رونق گرفتن صنایع تبدیلی با نیروهای آموزش دیده مجرب فراهم شود.