دنیا اقتصاد - تبریز - علی نیک رفتار: شهردار تبریز گفت: به زودی و در راستای تحقق اهداف توسعه شهری، شهرداری تبریز اقدام به انتشار اوراق مشارکت عمومی به میزان یک‌هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه «عتیق» می‌کند.

وی با اعلام اینکه توسعه زیربنایی و پایدار تبریز و حل مشکلات موجود آن تنها با بودجه‌های محدود این مجموعه امکان‌پذیر نیست، بر ضرورت حرکت به سمت جلب مشارکت عموم مردم در اجرای پروژه‌های کلان عمرانی و نیز جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی تاکید کرد.

وی افزود: بر همین اساس شهرداری تبریز در کنار نتایج موفق حاصله از برپایی همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و نیز جذب ده‌ها هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های شهری، به زودی اقدام به انتشار یک‌هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت عمومی برای اجرای طرح عظیم احیای بافت فرسوده موسوم به پروژه «عتیق» می‌کند.

شهردار تبریز در ادامه با اشاره به ویژگی‌های این طرح بزرگ عمرانی که با هدف احیای بافت فرسوده مرکزی شهر اجرا می‌شود، اظهار کرد: این اوراق به منظور تامین اعتبارات عمرانی پروژه بزرگ «عتیق» در بافت‌های فرسوده قسمت مرکزی شهر تبریز منتشر می‌شود تا از این طریق علاوه بر تشریح روند عمران و آبادانی شهری، از همکاری و مشارکت مردم همانند گذشته بهره‌مند شویم. نوین، در بخش دیگری از سخنان خود وسعت بافت‌های فرسوده در قسمت مرکزی شهر را بیش از ۶۰ درصد مساحت این منطقه اعلام کرد و در تشریح دیگر ویژگی‌های پروژه «عتیق» خاطرنشان کرد: طرح «عتیق» یک طرح بزرگ تجاری، خدماتی، رفاهی و مسکونی است که در صورت اجرا علاوه بر نوسازی بافت قدیمی این منطقه به محیطی مناسب و چند منظوره و زیبای شهری تبدیل می‌شود. شهردار تبریز در ادامه گفت: اوراق مشارکت مذکور بی‌نام، قابل واگذاری و معاف از مالیات است و ماهانه ۱۶ درصد سود علی‌الحساب به صاحبان اوراق تعلق می‌گیرد؛ ضمن آنکه اصل و سود این اوراق از سوی بانک مرکزی تضمین می‌شود. به گفته نوین، طرح عظیم «عتیق» در مدت سه سال اجرا می‌شود.