دنیای اقتصاد - بوشهر: به منظور ایجاد فضای آرام برای سلامت روحی و روانی شهروندان انتقال صنوف آلاینده و مزاحم موجود در شهر دیر به خارج از این شهر ضروری است.

راشد خاکباز، رییس سازمان بازرگانی دیر در اولین جلسه کارگروه ایجاد مجتمع صنوف آلاینده در محل بازرگانی این شهرستان افزود: اکنون در مرکز شهرستان حداقل ۱۴۰واحد صنفی آلاینده و مزاحم در قالب ۱۸رسته صنفی شناسایی شده‌اند.

وی اظهار کرد: این واحدهای صنفی آلاینده مانند جوشکاری‌ها، نجاری‌ها، تعمیرگاه‌ها، کابینت سازی‌ها و مصالح ساختمانی در شهر باعث آلاینده‌های صوتی و سد معبر و برای مردم ایجاد مزاحمت می‌کنند.

خاکباز اضافه کرد: باید با تدبیر در قالب مجتمع صنوف آلاینده با ایجاد و تاسیس شرکت با مشارکت بخش خصوصی بتوانیم این کار را اجرایی کنیم.

وی افزود: براساس برآورد اولیه حداقل ۱۷هکتار زمین برای ایجاد این مجتمع در خارج از شهر مورد نیاز است که قرار شد زمین مورد نیاز آن نیز از طرف مسکن و شهرسازی تامین شود. معاون فرماندار دیر نیز در این نشست اهمیت این موضوع را مورد تاکید قرار داد.

سیدعلی‌هاشمی افزود: همه اعضای جلسه باید متعهد شوند که مصوبات این نشست را کاربردی کنند و برای ایجاد مجتمع صنوف آلاینده و مزاحم در خارج از محدوده شهر که برای شهرستان بسیار ضروری است تلاش کنند.

شهرستان دیر در فاصله ۲۲۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع شده است.