دنیای اقتصاد - تبریز: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تبریز از راه‌اندازی نخستین سامانه دوربین‌های ثبت تخلفات خودرویی سیار کشور در تبریز در آینده نزدیک خبر داد.

علی روشنی در این خصوص اظهار کرد: سامانه ثبت تخلفات خودرویی سیار کشور به دستور شهردار تبریز و در راستای تحقق اهداف مدیریت و کنترل هدفمند ترافیک شهری با استفاده از دوربین‌های ثبت تخلفات مجهز به دستگاه‌های موقعیت‌یاب جهانی بر روی خودروهای ویژه یا خودروهای پلیس نصب می‌شود. وی گفت: از این طریق تمام تخلفات خودروها در سطح شهر به همراه موقعیت دقیق و تصویر خودرو متخلف ثبت و سپس اعمال قانون می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تبریز اضافه کرد: از جمله مهم‌ترین تخلفات گسترده رانندگی توقف و پارک در محل‌های توقف و پارک ممنوع و پارک دوبله است که سبب بروز مشکلات بسیار ترافیکی می‌شود که با استقرار این سامانه و اعمال قانون گسترده زمینه برای کنترل بهتر تخلفات فراهم می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تبریز تصریح کرد: در حال حاضر مراحل مطالعه و عقد قرارداد استقرار این سامانه در حال انجام است و تلاش می‌شود این سامانه که نخستین سامانه ثبت تخلفات خودرویی سیار کشور به شمار می‌رود با مشارکت بخش خصوصی راه‌اندازی شود.