دنیای اقتصاد - بندرعباس - علی نظری: اداره کل راه و ترابری استان هرمزگان با افتتاح ۴۴ طرح به ارزش ۱۶۵۰میلیارد ریال به استقبال دهه مبارک فجر رفت.

مهندس خدادادمقبلی ، مدیر کل راه و ترابری استان با اعلام این خبر افزود: این تعداد طرح در ۸ شهرستان استان اجرایی شده است که نقش عمده‌ای در روانسازی ترافیک، افزایش ضریب ایمنی عبور و مرور، ارتقای مشخصات راه‌ها، کاهش استهلاک وسایط نقلیه و هزینه‌های سفر و همچنین تاثیر عظیمی در رشد و توسعه استان ایفا خواهد کرد. وی تصریح کرد: از این تعداد ۹ پروژه به ارزش ۱۵۴۰ میلیارد ریال به بخش بزرگراهی(۳۴ کیلومتر)، آزاد راهی (۱۲۰ کیلومتر)، راه اصلی و فرعی و همچنین دو دستگاه پل بزرگ اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه ۷ پروژه نیز به بخش راهداری و ایمن سازی اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: در این بخش نیز ۵۹ میلیارد ریال هزینه شده است که عمدتا شامل روکش آسفالت، احداث سیستم روشنایی، نصب علائم و خط‌کشی جاده‌ها است. مدیر کل راه و ترابری همچنین از انجام ۲۸ پروژه راه روستایی و افتتاح آن در این ایام خبر داد و گفت: برای این تعداد پروژه به طول ۷۶ کیلومتر، جمعا ۱۰۲ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است که با بهره‌‌برداری از آن ۸۱ روستا با جمعیتی بالغ بر ۴ هزار و ۶۰۰ خانوار روستایی از نعمت راه ارتباطی مناسب بهره‌مند می‌شوند. مهندس مقبلی در خاتمه همچنین از آغاز عملیات اجرایی سه طرح بزرگراهی و یک دستگاه ابنیه فنی خبر داد و گفت: برای این تعداد طرح عمرانی نیز ۲۷۰ میلیارد ریال هزینه پیش‌بینی شده است.