دنیای اقتصاد - رشت - مجتبی عابدینی: با توجه به سیاست دانشگاه مبنی بر گام برداشتن در جهت افزایش دوره‌های تحصیلات تکمیلی، نرخ رشد دانشجویان دانشگاه گیلان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا بیش از کارشناسی بوده است.

دکتر عبدا... حاتم‌زاده، رییس دانشگاه گیلان در نشستی با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: طی سال‌های ۸۴ تا ۸۸ تعداد دانشجویان دانشگاه گیلان از ۷۸۴۷ نفر به ۱۲ هزار و ۸۱۸ نفر رسیده که با رشدی ۶۳ درصدی همراه بوده است. همچنین تعداد دانشجویان سال ۸۴ در مقاطع کارشناسی ۷۱۳۷، کارشناسی ارشد ۶۵۲ و دکترا ۵۸ نفر بوده که در سال جاری به ترتیب ۱۰۶۵۷، ۱۹۴۷ و ۲۱۴ نفر می‌باشد.

رییس دانشگاه گیلان گفت: تعداد رشته‌های تحصیلی دانشگاه از ۱۰۲ رشته در سال ۸۴ به ۱۵۹ رشته در سال جاری افزایش یافته که این افزایش در رشته‌های کارشناسی ۲۸، کارشناسی ارشد ۶۰ و دکترا ۱۰۵ درصد بوده است.

رییس دانشگاه گیلان در ادامه افزود: به دنبال افزایش اعتبارات دانشگاه طی سال‌های یاد شده، اعتبارات پژوهشی نیز افزایش یافته و از ۵۲۶۱ به ۱۹۵۱۰ میلیون ریال رسیده است.

حاتم‌زاده در ادامه از امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری علمی و پژوهشی دانشگاه گیلان با پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی، شرکت آب و فاضلاب استان، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی، اداره کل زندان‌های استان، فرماندهی انتظامی استان، سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، شرکت برق منطقه‌ای استان، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، وزارت صنایع و معادن، ستاد انرژی‌های نو و ستاد زیست فناوری ریاست‌جمهوری، دبیرخانه هیات حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، سازمان جهاد کشاورزی و شرکت ملی گاز استان گیلان خبر داد.

حاتم‌زاده تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی و انجام پروژه‌های جدید متناسب با برنامه توسعه دانشگاه را از اهداف مهم مدیریت این مرکز دانست و گفت: ساماندهی فضاهای فیزیکی موجود و استفاده بهینه از فضاها و همچنین کاهش طول مدت اجرای پروژه‌ها با پیگیری‌های مستمر و مکرر از جمله تلاش‌های ما برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و احداث پروژه‌های جدید است.

رییس دانشگاه گیلان افزود: از ابتدای سال ۸۵ تعداد ۱۶ پروژه عمرانی در دانشگاه گیلان آغاز و تعداد ۱۰ پروژه در سال جاری به بهره‌برداری رسیده و ۶ پروژه نیز در دست اجرا است. همچنین جبران خسارت‌های ناشی از برف سال ۸۳، مدیریت بحران و پیشگیری از خسارت‌های احتمالی در برف، تجهیز و بهره‌برداری از تالارها، تعمیرات سالانه خوابگاه‌ها و دانشکده‌ها، توسعه و تجهیز سیستم سرمایش و گرمایش دانشکده‌ها و... از دیگر اقدامات عمرانی دانشگاه است.

حاتم زاده افزایش پهنای باند اینترنت از ۶ به ۱۰۰ Mbps،توسعه شبکه فیبر نوری، خرید کامپیوتر و تجهیزات سخت‌افزاری و گسترش نرم‌افزارهای کاربردی و اتوماسیون در دانشگاه را از اقدامات توسعه فناوری اطلاعات در دانشگاه گیلان عنوان کرد.