دنیای اقتصاد - شرق استان تهران - شکوری: وزیر مسکن و شهرسازی با حضور در شهر جدید پردیس ضمن بازدید از زمین‌هایی که به تازگی از سود جویان رفع تصرف شده در جریان ساخت‌وساز واحدهای مسکونی مهر که چندی پیش کلنگ زنی شد قرار گرفت. وی در این دیدار وعده داد این واحدها تا پایان امسال تکمیل شده و کلید آنها تحویل صاحبانشان شود. مهندس علی نیکزاد اظهار امیدواری کرد؛ طبق برنامه زمانبندی شده ساخت ۲۳۰ هزار واحدی با حضور ۸ پیمانکار در پردیس تا پایان امسال به پایان برسد.وی خبر خوشی هم برای ساکنین این شهر داشت و آن تامین حدود یک متر مکعب در ثانیه آب برای آنها بود که مسلما در کاهش مشکلات تاثیر زیادی خواهد داشت.

وزیر مسکن و شهرسازی ضمن بازدید از تصفیه خانه احداثی در این شهر نیز گفت: پیش بینی می‌شود احداث تصفیه خانه نیز تا پایان سال جاری به اتمام برسد.وزیر مسکن و شهرسازی با اشاره به حمایت قوه قضائیه و تلاش دادسرای ویژه زمین‌خواری در باز پس‌گیری ۱۲۰۰ هکتار از اراضی بیت‌المال گفت: ۶پرونده دیگر بالغ بر ۱۰۰۰ هکتار باقی مانده که امیدواریم آنها نیز به بیت‌المال بازگردد.نیکزاد در خصوص چگونگی استفاده از زمین‌های استفاده شده و کاربری آنها نیز اظهار کرد‌: برای این زمین‌ها طبق نزدیکی یا دوری به شهر برنامه‌ریزی می‌شود و آنها که به شهر نزدیک تر هستند در اختیار مسکن مهر و از مابقی برای عموم استفاده خواهد شد.

وزیر مسکن و شهرسازی در ادامه در خصوص شهرهای جدید نیز گفت: ۶ استان بزرگ کشور‌،۵۰ درصد متقاضیان واحد مسکن مهر را در خود جای داده‌اند و نباید بارگذاری بیشتری روی کلان شهرها باشد.