دنیای اقتصاد - شیراز - محمد صداقت: طی سال گذشته و در ۲۴۳ روز فعالیت بورس منطقه ای استان فارس، ۸۸۹ میلیون سهم‌، اوراق مشارکت و حق تقدم به ارزش ۱۶۹۴ میلیارد ریال در این بورس داد و ستد شد. متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی این مدت ۷ هزار میلیون ریال گزارش شده است.

کرشمه ترابیان‌، مدیر بورس منطقه ای استان فارس با اعلام این مطلب و با مقایسه این آمار با تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده در سال ۸۷ گفت: حجم سهام معامله شده ۵۷ درصد و ارزش ریالی معاملات ۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بررسی ترکیب معاملات انجام شده حاکی از آن است که ۵۶ درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و ۴۴ درصد به فروش سهام اختصاص داشته است.

ترابیان ادامه داد: در این مدت تعداد خریداران با ۱۵ هزار و ۹۸۴ نفر افزایش نسبت به دوره مشابه سال قبل به ۵۲ هزار و ۵۶۹ نفر رسید که از این میان یک هزار و ۷۲۳ نفر برای اولین بار کد سهامداری دریافت کردند.

به گفته مدیر بورس منطقه ای شیراز تعداد شرکت‌های استانی پذیرفته شده در بورس ۱۹ شرکت است که از این میان ۲ شرکت در بازار اول و ۱۷ شرکت در بازار دوم قرار دارند.

وی افزود: در سال گذشته از میان شرکت‌های استانی‌، شرکت صنایع مخابراتی راه دور ایران و لاستیک دنا از لیست شرکت‌های بورسی حذف و سیمان فارس نو به این لیست اضافه شد.