دنیای اقتصاد - اهواز : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از حضور ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگر در استان خوزستان در ایام نوروز خبر داد.

پرویز پور فرخی با اشاره به اینکه مسافران از پنج محور به خوزستان وارد شدند، اظهار کرد: آمار ورودی‌های استان خوزستان از این محورها تا پایان روز ۱۴ فروردین ماه امسال، بیش از ۳ میلیون ۷۰۰ هزار نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری بیشتر گردشگران با خودروی شخصی وارد استان خوزستان شده‌اند، افزود: بیش از ۶۰ درصد از گردشگران وارد شده به استان خوزستان از طریق وسایل نقلیه شخصی به خوزستان وارد شده بودند که این آمار بسیار قابل توجه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان پرترددترین محور ورودی به استان خوزستان را محور پل زال عنوان کرد و گفت: از طریق این محور در ایام نوروز بیش از ۲ میلیون و۸۰۰ هزار نفر وارد استان خوزستان شدند.

پور‌فرخی با اشاره به تفکیک آمار گردشگران و کاروان‌های راهیان نور وارد شده از محور پل زال، بیان کرد: در ایام نوروز، از محور پل‌زال یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در قالب کاروان‌های راهیان نور و یک میلیون و ۴۹۰ هزار نفر مسافر نوروزی وارد استان خوزستان شده‌اند که این آمار در مقایسه با سال قبل، افزایش ۱۰ درصدی داشته است.

وی با اشاره به تعداد خودروهای ورودی به خوزستان از محور پل زال اضافه کرد: در ایام نوروز، بیش از ۱۲ هزار و ۷۵۸ دستگاه اتوبوس و بیش از ۱۴۰ هزار و ۶۰۹ دستگاه خودروی سواری به استان خوزستان سفر کرده‌اند. وی با اشاره به اینکه استان خوزستان از معدود استان‌هایی است که دو اثر تاریخی ثبت جهانی دارد، یادآور شد: در استان خوزستان دو اثر سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر و اثر چغازنبیل در شوش ثبت جهانی شده‌اند که این دو اثر در ایام نوروز پذیرای میهمانان بسیار زیادی بودند و آبشارهای شوشتر بیش از۱۶۰ هزار نفر را پذیرا بوده است.

بازدید ۲ میلیون و۷۰۰ هزار مسافر از اهواز

همچنین فرماندار اهواز نیز ازحضور ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در قالب کاروان‌های راهیان نور و گردشگران در ایام نوروز به این شهرستان خبر داد.

فدعمی گفت: در ایام نوروز سال جاری بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در قالب کاروان‌های راهیان نور و گردشگران خارج از استان به شهرستان اهواز وارد شده و از فضاهای تفریحی در این شهرستان استفاده کرده‌‌اند.

وی افزود: گردشگران و کاروان‌های راهیان نور شهرستان اهواز بیش از ۷۰ درصد کل گردشگران ورودی به استان را شامل می‌شوند.

رییس شورای اداری اهواز با اشاره به اینکه هر کاروان راهیان نور ورودی به خوزستان بی‌شک به شهرستان اهواز سر‌زده است، خاطرنشان کرد: اثرگذاری این شهرستان در جنگ تحمیلی و موقعیت اهواز از نظر اسکان کاروان‌های راهیان نور سبب شد تا بسیاری از کاروان‌های راهیان نور به این شهرستان سفر کنند. فدعمی با اشاره به اینکه در ایام نوروز همه دستگاه‌های ارائه کننده خدمات در سطح شهرستان اهواز، فعالیت بسیار مناسبی داشته‌اند، تصریح کرد: در سال جاری، ستاد نوروزی در شهرستان اهواز فعالیت بسیار مناسبی داشته است و این امر سبب شد تا گردشگران و کاروان‌های راهیان نور نسبت به سال گذشته رضایتمندی بسیار زیادی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه میزان گردشگران شهرستان اهواز نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است، ادامه داد: احتمال می‌رفت در سال ‌جاری گردشگران بسیار زیادی به شهرستان اهواز وارد شوند و مسوولان خود را برای آماری بیش از ۳ میلیون نفر آماده کرده بودند، اما وجود پدیده گرد و خاک برای استان خوزستان سبب شد تا استقبال از خوزستان به اندازه پیش‌بینی‌ها نباشد.

کاهش ۵۰ درصدی تلفات تصادفات

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خوزستان نیز از کاهش ۵۰ درصدی میزان فوتی‌های تصادفی ایام عید امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

سید اسدالله موسوی اظهار کرد: نیروهای این مرکز در ایام عید امسال ۱۲ هزار و ۵۶۵ ماموریت اعزام شدند که از این تعداد ۷ هزار و ۳۶۳ ماموریت شهری، ۴ هزار و ۸۸۳ ماموریت جاده‌ای و ۳۱۹ ماموریت بین مراکز درمانی بوده است.

وی بیان کرد: با تمهیداتی که نوروز امسال برای تامین امنیت و سلامت مردم صورت گرفت، میزان موارد فوت ناشی از تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خوزستان با اشاره به آمار ماموریت‌های تصادفی و غیرتصادفی افزود: در این ایام نیز اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خوزستان بالغ بر یک‌هزار و ۷۴۰ ماموریت تصادفی و ۱۰ هزار و ۸۲۵ ماموریت غیرتصادفی را انجام داده است.