دنیای اقتصاد - رشت - مجتبی عابدینی: همزمان با هفته صنعت و معدن ۱۱ طرح صنعت و معدن در استان گیلان به بهره‌برداری رسید. مهندس محمد حسین اصغریان، رییس سازمان صنایع و معادن استان گیلان در مراسم تجلیل از واحدهای صنعتی و معدنی نمونه استان با اعلام این مطلب گفت: این طرح‌ها با اعتبار ۵۷ میلیارد‌تومان راه‌اندازی شدند و با افتتاح این طرح‌ها برای ۶۰۰ نفر به طور مستقیم ایجاد شغل شد. وی در ادامه اعلام کرد: ۲‌هزار میلیارد‌تومان برای یک‌هزار و ۲۰۰ پروژه صنعتی در استان گیلان سرمایه‌گذاری شده است. رییس سازمان صنایع و معادن استان گیلان ادامه داد: استان گیلان جزو ۸ استان برتر کشور است و امیدواریم عمده پروژه‌های مهم صنعتی استان تا سال ۹۱ به بهره‌برداری برسد. اصغریان گفت: با اجرای چند پروژه با حجم سرمایه‌گذاری بالا و مناسب با مزیت‌های استان در ماه‌های آینده، نقشی مهم در تقویت اقتصاد کلان ملی خواهیم داشت. وی افزود: حدود ۲‌هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی فعال با سرمایه‌گذاری بیش از ۲‌هزار میلیارد‌تومان در استان وجود دارد که ۸۰‌هزار فرصت شغلی را ایجاد کرده است.

مهندس روح‌اله قهرمانی چابک، استاندار گیلان نیز در این مراسم گفت: کشور در آغاز راه رشد صنعت قرار دارد و بیشترین سنگینی این کار بر دوش صنعتگران است، این در حالی است که شرایط صنعتگران کشور نسبت به جوامع صنعتی دشوارتر است. وی افزود: ما در مرحله عبور از جامعه سنتی به صنعتی قرار داریم و به همین دلیل به سرعت نمی‌توان به شرایط مطلوب رسید. البته صنعتگران ما از آحاد منحصربه‌فرد جامعه هستند، زیرا کار سخت‌تر را دنبال کرده و در واقع بیشتر از آن چیزی که نیاز دارند تلاش می‌کنند.

استاندار گیلان اظهار کرد: جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی مهم‌ترین فاکتور یک مدیر خوب است و مدیری که دغدغه جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی را نداشته باشد، مدیر نیست. به گفته قهرمانی؛ نگاه جامعه باید نسبت به صنعت تغییر کند و تولید ارزش افزوده باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.