دنیای اقتصاد - بوشهر: مدیرعامل ‌سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: بهره‌برداری از مجتمع بندری پارس موجب کاهش شدید هزینه‌های حمل‌ونقل کالا به داخل کشور و صادرات محصولات به خارج از کشور خواهد شد. موسی سوری در مراسم انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از مجتمع بندری پارس توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی تاکید کرد: با بهره‌برداری از این مجتمع بندری شاهد رونق عظیم اقتصادی در پارس جنوبی، استان بوشهر و کشور خواهیم بود.

سوری با بیان این که تولید‌کنندگان می‌توانند محصولات خود را از طریق این بندر با هزینه پایین‌تر صادر کنند، افزود: با بهره‌برداری از این بندر شاهد ادامه تصمیمات و موفقیت‌های بزرگ دولت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی هستیم.

مدیرعامل ‌سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عین حال نقش زیرساخت‌هایی مانند فرودگاه و بندر را در توسعه و تسریع در روند توسعه بسیار کلیدی دانست و افزود: بدون وجود این زیرساخت‌ها امکان واردات کالا و صادرات محصولات وجود ندارد.

وی با بیان این که اتصال راه‌آهن سراسری به عسلویه رونق بیشتر این منطقه و مجتمع بندری پارس را به دنبال خواهد داشت، افزود: ساخت راه‌آهن شیراز - بوشهر وارد فاز اجرایی شده و مطالعات اتصال آن به عسلویه نیز به قرارگاه خاتم‌الانبیاء واگذار شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با بهره‌برداری از مجتمع بندری پارس با تسهیل در واردات کالا روند توسعه ملی در این منطقه بهبود یابد.

بر اساس این گزارش، سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از مجتمع بندری پارس در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به کشتیرانی جمهوری اسلامی واگذار شد. قرارداد واگذاری این مجتمع به امضای مدیرعامل ‌سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی رسید.