دنیای اقتصاد - بجنورد- جواد آگاهی: دو سوم پارک ملی گلستان در اختیار خراسان شمالی است؛ اما با وجود این، مدیریت این پارک در اختیار این استان نیست. نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم با بیان این مطلب گفت: قبل از تقسیم استان خراسان مدیریت این پارک در دست خراسان بود؛ اما با تقسیم این استان با وجودی که بیش از ۶۵درصد پارک گلستان در اختیار خراسان شمالی است، اما مدیریت آن هم‌اکنون در دست استان گلستان است.موسی‌الرضا ثروتی افزود: با وجود گذشت چند سال، اما بخشی از اسناد زمین‌ها در دست استان گلستان مانده و ما خواستار واگذاری این اسناد به خراسان شمالی هستیم.

وی تصریح کرد: در سفر اول رییس‌جمهور به خراسان شمالی تقاضای مدیریت مستقل پارک گلستان را از وی داشتیم که مورد موافقت هیات دولت قرار گرفت.

وی اذعان کرد: با وجود این هنوز مدیریت پارک ملی گلستان به خراسان شمالی واگذار نشده است.وی همچنین به مشکلات زیست محیطی حواشی بجنورد اشاره کرد و گفت: رها‌سازی زباله‌های ساختمانی، زباله‌های خانگی و ... محیط زیست حواشی شهر بجنورد را بسیار آلوده ساخته واین مشکل ناشی از کم کاری مسوولان محیط زیست این استان است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم به کارگیری نیروهای غیر‌بومی در اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی را نیز یکی از مشکلات این استان دانست و افزود: مسوولان ارشد استان باید این موضوع را پیگیری کنند.ثروتی اضافه کرد: با وجود افراد متخصص و کاردان در خراسان شمالی اما اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از به‌کارگیری این افراد اجتناب کرده و افراد و نیروهای غیر‌بومی را به کار گرفته است.