دنیای اقتصاد - بندرعباس - علی نظری: معاون برنامه‌ریزی استانداری هرمزگان گفت: اختصاص یک‌هزار و ۷۵۰میلیارد‌ریال اعتبار فرهنگی برای پنج سال در هرمزگان منشا تحولات بنیادین این بخش خواهد بود که این تغییرات با اختصاص ۲۵۰میلیارد‌ریال اعتبار فرهنگی در سال جاری آغاز شده است. عبدالرضا ناطق به تشریح چگونگی اختصاص اعتبارات فرهنگی مصوب سومین دور سفرهای استانی پرداخت و افزود: برای توزیع این اعتبارات شیوه نامه‌ای از سوی معاونت نظارت راهبردی نهاد ریاست‌جمهوری تدوین شد و براساس آن، همه دیدگاه‌ها و الزامات دولت در این زمینه در نظر گرفته شد.

وی، ساماندهی فعالیت‌های دینی و فرهنگی با محوریت مساجد، ارتقای فعالیت‌های فرهنگ عمومی، ترویج فرهنگ پایداری ایثار و شهادت و توسعه و تقویت برنامه‌های دینی، قرآنی و نهج‌البلاغه و توسعه و تجهیز مراکز قرآنی و حوزه‌های علمیه به عنوان محورهای تصویب و اختصاص بودجه‌های فرهنگی نام برد.

به گفته معاون استاندار هرمزگان از مجموع اعتبارات فرهنگی امسال، ۶۵میلیارد‌ریال به ۲۳طرح عمرانی اختصاص یافت و ۱۳۵میلیارد‌ریال نیز در امور جاری فرهنگی تصویب شد.

ناطق تکمیل کتابخانه مرکزی بندرعباس، تکمیل و تجهیز کانون‌های فرهنگی هنری و مجتمع‌های فرهنگی ورزشی بانوان و بازسازی سینما انقلاب و کمک به ساخت نمازخانه مدارس را به همراه توسعه ورزش از مهم‌ترین مصوبات اعتبارات فرهنگی سومین دور سفر هیات دولت به هرمزگان اعلام کرد.