دنیای اقتصاد - بوشهر: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از تامین بیش از ۷۰۰‌میلیارد‌ تومان اعتبار برای اجرایی شدن ۱۸ مصوبه از تعهدات وزارت نفت در استان بوشهر با تلاش وزیر نفت خبر داد. مهندس موسی سوری گفت: با تامین این مبلغ، اعتبارات لازم برای اجرای تمام مصوبات دولت در بخش نفت در استان بوشهر تامین شده است. وی اظهار کرد: وزارت نفت تامین اعتبار ۴۹ مصوبه از دومین سفر استانی هیات دولت به بوشهر را به عهده داشت که با تامین بیش از ۷۰۰‌میلیارد‌ تومان، تمام اعتباراتی که در تعهدات وزارت نفت بود به طور کامل تامین شد.

سوری یادآورشد: هم اینک آمادگی اجرای همزمان هر ۱۸ طرح مصوب سفر دوم دولت به استان بوشهر در زمینه احداث راه‌آهن، احداث و توسعه فضاهای آموزشی، بهداشت و درمان، بزرگراه‌ها و احداث دهکده دانایی وجود دارد؛ به گونه‌ای که در آینده نزدیک شاهد توسعه و شکوفایی چشمگیر استان بوشهر خواهیم بود.

وی اضافه کرد: از حدود چهار‌هزار‌میلیارد‌ تومان تعهدات وزارت نفت در سفرهای استانی هیات دولت به استان‌های کشور، حدود یک چهارم (بیش از یک‌هزار‌میلیارد‌ تومان) یعنی ۲۵‌درصد از اعتبارات وزارت نفت به استان بوشهر تخصیص یافته است.

این مقام مسوول ادامه داد: این امر نشان می‌دهد دولت مصمم به توسعه همه جانبه زیرساخت‌های استان بوشهر به عنوان قطب اقتصادی و پایتخت انرژی کشور است. مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، با بیان اینکه با عنایت رییس‌جمهوری و وزیر نفت و تلاش همه مسوولان و نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، تفاهم‌نامه این میزان اعتبارات (۷۰۰‌میلیارد‌ تومان) امضا شده است، گفت: به زودی عملیات اجرایی این مصوبات که نقش مهمی در اشتغال، توسعه و تحقق مطالبات مردم این استان دارد از سوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) آغاز خواهد شد.

سوری، بوشهر را نماد توسعه و پیشرفت صنعت نفت کشور دانست و تصریح کرد: تحولاتی که در این استان در حال انجام است در هیچ نقطه‌ای از کشور با این گستردگی و وسعت انجام نشده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، درباره نحوه پرداخت اعتبارات به میزان کار انجام شده، گفت: وجود تفاهم‌نامه‌ها بین دستگاه اجرایی و قرارگاه مبنای پرداخت منابع مالی است که پس از بررسی، تایید و تحویل صورت وضعیت‌ها از سوی دستگاه اجرایی، پرداخت از سوی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به حساب قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) صورت می‌گیرد.